Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 794 ggr
Kitty41
1/15/13, 3:18 AM

(M) Svan i London

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Skulle vilja ha kritik på två svanbilder jag tog i London i Kensington Gardens i höstas.

Ni får gärna kritisera vad ni vill; generell känsla av bilden, komposition, tekniska inställningar som passar bilden etc.

Tack på förhand Glad

Annons:
Kitty41
1/15/13, 3:26 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild nummer två

JNN
1/15/13, 11:17 AM
#2

Jag har inget speciellt att komma med, tycker att det är fina bilder med behagliga färger. Det enda riktigt negativt är kanske att horisonten lutar på första bilden, och personligen hade jag kanske inte valt någon inramning på dessa bilder men det är en smaksak.

Men annars tycker jag som sagt att det är fina bilder, bra kompositioner och exponeringen tycker jag oxå är rätt!

Emelice1206
1/15/13, 3:32 PM
#3

Älskar första bilden!

Som #2, horisonten lutar lite. Annars älskr jag hur ljuset faller på vattnet och svanen sätts i fokus!!

Kitty41
1/15/13, 10:04 PM
#4

#2 och #3, tack för de fina komplimangerna! Glad

Bra att ni kommenterade det där med den lutande horisonten också, tänkte på det innan jag postade bilden och under redigeringen. Jag försökte främst att lägga svanen rak men då blev horisonten lutande haha… Funderar på att kanske manipulera bilden lite så att horisonten blir rak, vad tror ni om det? Glad

JNN
1/16/13, 6:45 AM
#5

Tror nog att det blir bra. Svanen i sig blir nog rak då, det är nog bara hållningen som gör att den ser ut att luta. Svanens hals är ju lite böjd, och när den vrider på huvudet så ser det lite "snett" ut.

Så rätar du upp bilden så blir det säkert bättre!

Upp till toppen
Annons: