Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 802 ggr
nykanin
2013-01-14 13:04

Självporträtt

Ikväll tänkte ja att ja skulle ta mig i kragen och ställa mig framför kameran… Har ni nå bra tips? Funkar fast 35mm? Behöver ja blixt? Någon rekvisita så de inte blir allt för tråkigt? Öppen för dom flesta förslag :)

Mvh Linnéa

Annons:
Ylva-Li
2013-01-14 14:18
#1

Fast 35 funkar absolut. Jag körde med mitt fasta 50mm när jag tog mina självporträtt. 
Om du behöver blixt eller inte beror på vad du har för annat ljus att tillgå. Kan du använda dig av fönsterljus? Om det är tillräckligt ljust ute förstås.
Testa. Du märker ju om du behöver tillföra mer ljus i form av blixt eller inte. :)
Rekvisita tycker jag är så svårt! :D Fotar i studion, så slipper man tänka på saker runt om.
Men har man inte studio, så se till att du inte står med ryggen mot en massa saker. T.ex en bokhylla. Det blir lätt rörigt med för mycket saker i bakgrunden. Så försök ha så rent bakom som möjligt. Det måste itne vara en tom vägg såklart. :)

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

ru4real
2013-01-14 15:01
#2

Jag skulle nog rekommendera ngn snygg bakgrund, kanske sittandes i en fotölj, där man med fördel kan ha en bokhylla som bakgrund, eller så. Bara se till att använda stor bländare för att få litet skärpedjup.

Experimentera som 17 :)

nykanin
2013-01-15 08:28
#3

Jag kände efter några bilder att inomhus porträtt inte va min starka sida :( Allt blev bara kaos Tänkte då att jag kan gå ut å fota lite egopics ;) några tips?

Mvh Linnéa

Upp till toppen
Annons: