Annons:
Etikettmat-ejkritik
Läst 1966 ggr
Inkanyezi
1/9/13, 7:32 PM

En olycka händer så lätt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle ställa in en burk rårörda lingon i skåpet, och den slant ur min hand när jag råkade stöta emot hyllan där jag skulle ställa den, föll ner på bänken och studsade vidare mot golvet, där den sprack och spreds ut i riktning mot sopborste och skyffel som brukar stå där i hörnet. Nu var det väl inte någonting att sopa upp, utan mer att hantera på annat sätt. Jag tog upp det mesta med en stekspade och en liten sopskyffel och förpassade det till en tidning som jag bredde ut och som jag sedan vek ihop och satte i en plastpåse.

De mycket små glasfragment som spreds lite utanför det huvudsakliga området tog jag med dammsugaren, men jag var lite orolig att få något i fötterna medan jag gick och hämtade kameran för att föreviga händelsen. Jag var barfota så klart. men det verkar som om sylten höll kvar det mesta av glaset som gick sönder.

Jag ska tydligen inte ha lingonsylt.

Annons:
ru4real
1/9/13, 7:34 PM
#1

Gillar tänket att man först hämtar kameran, sen städar man :)

JNN
1/9/13, 7:47 PM
#2

Ja, det kanske är det så man borde göra i sådana situationer, kanske bättre än att räkna till 10. Svordommarna bruka komma alla fall.

MonisN
1/9/13, 7:49 PM
#3

#0 Tur  det inte var kameran som slantFlört

#1 Så tänker en fotografSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Inkanyezi
1/9/13, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

#3 skrivet av MonisN

  • "Tur  det inte var kameran som slant"

Jo, jag tänker ibland på det, då man fumlar med än det ena än det andra. Några av oss har väl också råkat ut för att kameran eller något annat som man sätter lite mer värde på än en burk med lingonsylt slinter och far i backen. Särskilt när jag är på stor höjd eller över vatten brukar jag ha såna flashar…

Men peppar peppar, det har inte hänt än. Däremot har jag en gång under mitt sextiosjuåriga liv trampat på mitt eget skosnöre och drattat i backen med näsan före, så att tänderna stack ut genom läppen, och det gjorde ont.

På bilden håller Annelie (läkare på Danderyds Sjukhus) på och tråcklar ihop mitt ena ögonbryn. Tolv stygn fick jag allt som allt.

Upp till toppen
Annons: