Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1613 ggr
[SofiAdina]
12/16/12, 9:34 AM

(H) på spåret...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

funkar de här två bilderna eller har jag dragit för mycket i färgreglagen? Tips och ideer på vad jag kan göra annorlunda för att förbättra mottages tacksamt.

Annons:
[SofiAdina]
12/16/12, 9:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

…. och den andra varianten.

Amelida
12/16/12, 10:45 AM
#2

Tycker att den första bilden var mycket fin. Dock lite för mycket skärpa för min smak.

[VSK]
12/16/12, 10:47 AM
#3

Skulle vilja se första bilden i svartvitt förutom barnet.

Alibi
12/16/12, 2:40 PM
#4

Första bilden är väldigt fin enligt mig tycker den funkar väldigt bra med så den är. Andra bilden är inte lika härlig enligt mig vinkeln gör att den inte blir lika intressant.

Bra bilder! :)

I'm gonna let my little light shine

[SofiAdina]
12/19/12, 9:22 AM
#5

#2 jo jag har nog dragit lite mycket i spakarna tack för feedbacken :-)

#3 ska testa att göra den sv/v är spontant inte så förtjust när det är blandat men testa måste jag - tack för tipset!

#4 gillar själv den första bäst, den andra kräver att man förstorar den för att den riktigt ska komma till sin rätt tycker jag tack för feedbacken!

ru4real
12/20/12, 5:36 PM
#6

Tycker färgerna är lite väl mättade, det kanske funkar att dra ner dem litegrann.

Fina utsnitt på bägge bilderna, även om jag tror att en lägre vinkel på den översta skulle ha hjälpt mer att skapa djupet i bilden. Skärpan är bra, kanske testa att sänka konstrasten ngt?

Annons:
[SofiAdina]
12/22/12, 8:58 AM
#7

#6 jag håller med dig om färgerna och kontrasten ju mer jag själv tittar på bilden, när man pillat med bilderna är det lätt att bli lite blind för vad som är vad. Tack för feedbacken!

Bra tips med en lägre vikel var så fokuserad på att få med spåret att jag inte tänkte på att sänka vinkeln. Det måste jag testa nästa gång vi har balansgång på spåret

Amelida
12/24/12, 10:17 AM
#8

Lägg gärna upp bilden igen om du har gjort några förändringar.

Jalking
12/24/12, 11:53 AM
#9

Jag gillar absolut den översta bäst, den har ett helt annat djup än den beskurna.

Det är ibland inte så bra med den typen av bilder, se hur det gick i denna fototävling där såväl vinnar som juryn gjorde en dunderfadäs. I trådskaparens fall är det nog OK eftersom det ser ut att vara ett oanvänt spår.

papa-bear
12/24/12, 9:09 PM
#10

#9 ungefär som de amerikanska manualerna som ger klantskallarna rätt till ersättning trots att de har gjort världens dundertabbe.

ett exempel är när en fiskare fiskade nära en kraftledning och fastnade med linan, fick ersättning trots att både spöet och manualen hade text som varnade för fiske nära kraftledningar, bara för att en av bilderna i manualen visade en bild på fiskare med en kraftledning i bakgrunden.

finns ju hur många historier som helst av det här slaget, vad som är sant eller osant, vet väl bara de som varit inblandad i historiens skapelse.

[SofiAdina]
12/27/12, 7:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Har gjort ett nytt försök med lite mer naturliga färger, bättre sämre? Får inte riktigt till det som jag vill….

Skulle naturligtvis talat om att spåret är en nedlagd del av inlandsbanan och har inte varit i bruk på över 40 år. Här känner vi oss helt lugna när vi övar balansgång :-)

God fortsättning!

Upp till toppen
Annons: