Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1215 ggr
MarajLowajz
12/14/12, 7:53 PM

(H) Vinterbilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute på promenad igår och tog lite bilder som jag tyckte blev jäkligt bra. Tänkte höra lite vad ni tycker. Kritik och vad man kan tänka på för att förbättre det hela är alltid uppskattat.

Första bilden; Tänkte det hela med den här bilden att jag ville ha någonting mystiskt i bakgrunden och fokusen på denna vintriga-plant. Ljusbollen ovanför är en gatulampa.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
MarajLowajz
12/14/12, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra bilden :

Ville förmedla det hela med att den här båten har ankrat för säsongen och längtan till att komma ut till sjöss igen. Sjön har inte lagt sig än så därför är det så dimmigt ute, tyckte mystiken i det hela ökade.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Alibi
12/14/12, 8:30 PM
#2

Första bilden tycker jag tyvärr är ganska tråkig, den säger inte så mycket men fokusen är bra Skulle nog själv ljusat upp bilden en aning om det var min bild, hah. :P

Andra bilden är grym tycker jag! :)

I'm gonna let my little light shine

MarajLowajz
12/14/12, 9:02 PM
#3

Tack =) Jo den är väl lite mörk men om jag ljusare upp den mer så blir den så grynig. Har redan ljusat upp den mycket  :)

Ja visst blev den. Är jäkligt nöjd över den bilden faktiskt =)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MissInAction
12/14/12, 9:49 PM
#4

ÅH Långbryggan!!! ♥ Den var min absoluta favoritplats då jag bodde i Rättvik Skrattande Jag gick på gymnasiet där.

Jag gillar faktiskt första bilden, den har något visst. Den ger mig både en varm och en kall känsla i samma bild. Hehe jag erkänner att jag blev lite besviken först för när jag läste texten så såg jag bilden i ögonvrån och tänkte att det måste vara en solnedgång i bakgrunden, men det var det ju inte! Fast jag gillar den där ljusbollen.

Det jag gillar med andra bilden är att färgerna känns bra och kompositionen med, och som du säger att dimman bidrar till mystiken i bilden. Möjligen att jag skulle ha klippt av lite antingen upptill eller nedtill, så att inte horisonten kommer så nära mitten.

Förresten så borde du kunna få till ruskigt snygga bilder med vattnet och kyrkan också! Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MarajLowajz
12/14/12, 9:52 PM
#5

Haha japp Långbryggan står kvar! ;)

Ja, den har någonting men inte så säker på vad ;)
Haha ja det ser lite ut som solnedgång men ack så man bedrar sig ;)

Hmmm ska tänka på det där med horisonten =)

Haha ja men just när jag tog bilderna så var det förbaskat kallt så det var mer : Åååååååh kallt kallt kallt fixa bilden frysa händeeeeer' xD

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MissInAction
12/14/12, 9:53 PM
#6

Ja det ser ordentligt kallt ut Skrattande Det blir ju så med en stor insjö vid byn. Jag längtar tillbaka ibland.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Annons:
MarajLowajz
12/14/12, 9:57 PM
#7

Ja det räcker ju med att man åker till Stockholmo en helg så längtar man tillbaka!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

MissInAction
12/14/12, 9:59 PM
#8

Hehe Tungan ute


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Ninjapig
1/22/13, 11:19 AM
#9

Haha komiskt… sitter på mattelektion på stiernhööksgymnasiet nu jag med långbryggan utanför och funderar varje dag på varför jag inte tar med mig kameran… 
Men det ska göras! Haha

// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét

 

MissInAction
1/22/13, 11:22 AM
#10

Do it! Glad Och var rädd om kameran.

Det är fin utsikt därifrån, ja. Saknar! ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Upp till toppen
Annons: