Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1579 ggr
Mizzon
12/4/12, 3:13 PM

(H) Snödrottning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

var ute och fotade min vän idag. Är första gången jag fotar den här typen av bilder och absolut första gången jag fotar i ett snölandskap.

Vill ha kritik vad jag ska ändra på tills nästa gång :)

Annons:
Mizzon
12/4/12, 3:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

bild 2

papa-bear
12/4/12, 3:27 PM
#2

det enda jag kan tänkas ha någon åsikt om är att överkroppen som är i grenverket och svävar, ser ut som om det skulle vara gjort i olika lager i photoshop, men det kanske beror på det korta skärpedjupet.

Sarah!
12/4/12, 4:40 PM
#3

Tycker att bilderna var fina men ljuset var för kallt/blått och poserna var liite stela men annars cool "outfit" Glad

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

DesK
12/4/12, 5:01 PM
#4

Jag får Familjen Adams-känsla! Riktigt kul grej som du säkert kan utveckla på många olika vis! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

leemland
12/4/12, 8:15 PM
#5

Jag tycker bilderna överlag är väldigt fina, men jag tycker dom är för blåa. Modellens ansiktsuttryck är lite "tråkigt" på bild nr 2, det passar inte in riktigt. Har svårt att sätta exakt varför men jag tycker bara de :P

Men som sagt är bilderna väldigt fina ändå:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Mizzon
12/5/12, 8:53 AM
#6

Tack för era kommentare.

Anledningen till att dom är blåa är att jag ville ha en iskall känsla (testade att redigare bort det blåa, men lyckades inte)

Både jag och modellen är gröna, mest jag :) Men det var väldigt kul att få testa och det var verkligen kul.

#1 Vad menar du med svävar?

Annons:
Sarah!
12/5/12, 5:28 PM
#7

#6 Ja det förstår jag men jag tyckte att dom var för blåa, kunde ha varit lite mer vitaktiga i tonen, det är min åsikt iaf ;)

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

neanea09
12/5/12, 6:30 PM
#8

Jättefin !
Tycker dock att snön inte riktigt ser vit ut, så du kanske skulle testat  ngn annan Vitbalans :]

Mizzon
12/5/12, 6:50 PM
#9

Absolut, jag har testat lite men har inte fått till det bra :(

williamösterberg
12/6/12, 6:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Testade lite :)

Sarah!
12/6/12, 7:38 PM
#11

#10 Jag tycker att det ser mycket bättre ut, gillar bilden mer på det sättet!Glad

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

JazzBass
12/6/12, 8:38 PM
#12

#10 - Vänligen notera denna regeln som finns i den nålade tråden med Skrivregler och riktlinjer för det här forumet:

* Lägg inte upp egna bearbetade versioner av andras bilder utan medgivande från upphovsmannen

Själv vill jag inte att heller nån ska gå och justera mina bilder utan mitt medgivande. Bearbetningen gjorde bilden lite bättre färgmässigt, men samtidigt har du lyckats eliminera så gott som alla detaljer i snön, som är så gott som helt utfrätt vit.

En liten justering av vitbalansen hade räckt bra för att eliminera blåsticket.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: