Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Hård

(H) Snödrottning

2012-12-04 15:13 #0 av: Mizzon

var ute och fotade min vän idag. Är första gången jag fotar den här typen av bilder och absolut första gången jag fotar i ett snölandskap.

Vill ha kritik vad jag ska ändra på tills nästa gång :)

Anmäl
2012-12-04 15:14 #1 av: Mizzon

bild 2

Anmäl
2012-12-04 15:27 #2 av: papa-bear

det enda jag kan tänkas ha någon åsikt om är att överkroppen som är i grenverket och svävar, ser ut som om det skulle vara gjort i olika lager i photoshop, men det kanske beror på det korta skärpedjupet.

Anmäl
2012-12-04 16:40 #3 av: Sarah!

Tycker att bilderna var fina men ljuset var för kallt/blått och poserna var liite stela men annars cool "outfit" Glad

Anmäl
2012-12-04 17:01 #4 av: DesK

Jag får Familjen Adams-känsla! Riktigt kul grej som du säkert kan utveckla på många olika vis! Glad

Désirée

Anmäl
2012-12-04 20:15 #5 av: leemland

Jag tycker bilderna överlag är väldigt fina, men jag tycker dom är för blåa. Modellens ansiktsuttryck är lite "tråkigt" på bild nr 2, det passar inte in riktigt. Har svårt att sätta exakt varför men jag tycker bara de :P

Men som sagt är bilderna väldigt fina ändå:)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Anmäl
2012-12-05 08:53 #6 av: Mizzon

Tack för era kommentare.

Anledningen till att dom är blåa är att jag ville ha en iskall känsla (testade att redigare bort det blåa, men lyckades inte)

Både jag och modellen är gröna, mest jag :) Men det var väldigt kul att få testa och det var verkligen kul.

#1 Vad menar du med svävar?

Anmäl
2012-12-05 17:28 #7 av: Sarah!

#6 Ja det förstår jag men jag tyckte att dom var för blåa, kunde ha varit lite mer vitaktiga i tonen, det är min åsikt iaf ;)

Anmäl
2012-12-05 18:30 #8 av: neanea09

Jättefin !
Tycker dock att snön inte riktigt ser vit ut, så du kanske skulle testat  ngn annan vitbalans :]

Anmäl
2012-12-05 18:50 #9 av: Mizzon

Absolut, jag har testat lite men har inte fått till det bra :(

Anmäl
2012-12-06 18:31 #10 av: williamösterberg

Testade lite :)

Anmäl
2012-12-06 19:38 #11 av: Sarah!

#10 Jag tycker att det ser mycket bättre ut, gillar bilden mer på det sättet!Glad

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.