Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 636 ggr
Xenity
2012-11-20 23:25

Hade kul i Photoshop

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle vilja få lite respons på Jordbruk 2.0, mitt första riktiga montage i Elements 8.

Live long and prosper!

Annons:
papa-bear
2012-11-21 20:43
#1

blir nog inte så mycket annorlunda än responsen som bilden fick över i bildredigering.ifokus, i stort sett samma folk som hänger där som här.

wyatt
2012-11-21 20:52
#2

Du borde kanske låta traktorerna ha olika reg-nummer? Glad

Xenity
2012-11-21 23:12
#3

#1 Ok då är det väl onödiigt det här, så nån som kan ta bort den.

Live long and prosper!

DesK
2012-11-22 08:11
#4

Finns ingen anledning att ta bort bilden. Du har gjort en bra bild, snyggt jobbat! Glad Berätta gärna lite om hur du har gjort! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

papa-bear
2012-11-22 15:26
#5

för er som funderar, så finns det även här

Xenity
2012-11-22 20:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

"Ny regplåt!"

Historien bakom

Jag hade som tur var två kort från 2010 när traktorn var på olika ställen i backen. Tog helt enkelt och kopierade den ena traktorn och lade in som ett nytt lager så den kommer körandes efter den främre. Efter som korten var tagna nästan på samma plats och med bara några sekunders glapp är ljuset oförändrat men vinkeln mellan mig och traktorn olika så det underlättade "sammanslagningen" att se naturlig ut. Tog bort med målarpenseln det till höger i det inklippta lagret för att orginalbakgrunden skulle komma fram. Nu kom det svåra, att arbeta med dammet och skuggorna runt det bakre inklippta ekipaget så det hamnar bakom det främre. Jag använde mig mycket av klonstämpeln och varierad opacitet till att lägga på damm framför den inklippta och vid sidan av hjulen. Till skuggorna framför hjulen använde jag målarpenseln och varierad opacitet att mörka ned området med. Regplåten kastade jag om bokstäverna och siffrorna genom att markera varje tecken, kopiera det, lägga ovanpå på en annan position och "smeta" ut eventuella kanter med lagningspenseln eller klonstämpeln.

Live long and prosper!

Annons:
Upp till toppen
Annons: