Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2179 ggr
annzoo
11/16/12, 11:54 PM

foto-bakgrund till proffsbilder

finns det bakgrunder som ger rena och proffsiga bilder. Då jag är lite av en amatör men vill ha en bra bakgrund som inte kostar skjortan att köpa in?

jag har bra naturligt ljus från flera håll och får bra bilder men de största problemet är dock bakgrunden.. kan man göra själv, vilket material ska jag köpa in..

Annons:
ru4real
11/17/12, 10:37 AM
#1

Billigaste är väl papper på rulle, du behöver ngn form av ställning att hänga upp den på, men det är ganska enkelt att fixa själv. Tyg är inte att rekommendera, eftersom det gärna skrynklar och blir fult.

annzoo
11/17/12, 10:44 AM
#2

#1 något specielt typ av papper? tjocklek, längd ..

papa-bear
11/17/12, 11:01 AM
#3

redigera i ett bra program måste väl gå det oxå. då kan du ju fuska med bakgrunden hur du vill.

ru4real
11/17/12, 11:26 AM
#4

Jag skulle rekommendera pappersbakgrund i allla fall, även om man kan redigera bort. Har du tagit många bilder är det bara extremt onödig tid att sitta och redigera bort skrynklor, när man kan ta bort det redan vid fotograferingen.

Det skall vara fotobakgrundspapper, ngt tjockare och ganska brett, så man slipper få med kanterna. Paketet nedan är 150cm brett och det borde räcka, om du inte tänkt plåta gruppbilder.

Kaffebrus har ett "startpaket" här: http://kaffebrus.com/bakgrundsstativset-inkl-bakgrund-828.html, men det finns säkerligen billigare på andra ställen.

[PeterWem]
11/17/12, 11:45 AM
#5

+1 på papper. tyg är döden.

annzoo
11/17/12, 3:39 PM
#6

#4 1099kr är ju inte dyrt :D vitt borde ju fungera till att fota bengaler :D

Annons:
Ylva-Li
11/17/12, 10:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 Oja! Vitt fungerar super. Eller grått. Beror på vilken bakgrund du vill  ha. Kan visa exempel på kattbilder jag har tagit med just vitt papper. Köpte från kaffebrus.