Annons:
Etikettbildhantering
Läst 791 ggr
MonisN
2012-11-15 09:50

Bildspel i LR?

Har försökt göra bildspel i Windows eget brännarprogram, men kvaliteten blir kass. Synd för där finns många fina utföranden. Läste någonstans att det gick att göra bildspel med Lightroom. Någon som vet om det stämmer? Eller kan ni rekommendera något annat bra program?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
hydman
2012-11-15 09:52
#1

hej, ja med 4:an funkar det iaf

MonisN
2012-11-15 10:08
#2

Är det en speciell meny för just bildspel? Nu har jag bara 3'an, men funderar på att eventuellt uppgradera om det är en bra funktion i 4'an.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


hydman
2012-11-15 10:27
#3

japp det är en speciell meny. Bok o bildspel

Inkanyezi
2012-11-15 10:52
#4

Om jag har hajat det rätt måste man köra Lightroom för att spela bildspelet. Man kan expoertera det som PDF, och då kan Adobe Reader spela upp det. Det finns också ett par format till att välja.

Om man vill ha ett självspelande bildspel för Windows, så kan Irfanview göra ett sådant som .exe-fil.

MonisN
2012-11-15 23:14
#5

#4 Så fattar jag det också. Man missar också en del om man exporterar till PDF, så då är LR inget alternativ. Hur är det i Irfanview? Kan man välja snygga utseenden där?

Jag har tagit hem en trail från Nero, men har inte satt mig in i det än, så jag vet inte om det går att göra bildspel.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Inkanyezi
2012-11-16 03:11
#6

Jag har bara provat någon gång att göra bildspel med Irfanview. Jag tror den har lite olika alternativ på växlingar, och att man kan välja självspelande, rundgång och blandat, men inte mycket mer, men jag vet inte precis vilka alternativ den har.

Annons:
hydman
2012-11-16 09:15
#7

Jag tror det går att exportera så det kan läsas av tex Windows media player m fl. Har dock inte utnyttjat denna funktion.

MonisN
2012-11-16 11:07
#8

Jag vill gärna ha olika val på snygg design, inte att det bara blir som en power pointpresentation. Hittade ett trevligt program, Photoshow som har mycket av det jag söker. På deras hemsida kan man testa och göra ett spel för att se hur programmet funkar. Spelet sparas i 30 dagar och går att visas genom länkning. Bra service!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: