Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Bildhantering

Bildspel i LR?

2012-11-15 09:50 #0 av: MonisN

Har försökt göra bildspel i Windows eget brännarprogram, men kvaliteten blir kass. Synd för där finns många fina utföranden. Läste någonstans att det gick att göra bildspel med Lightroom. Någon som vet om det stämmer? Eller kan ni rekommendera något annat bra program?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2012-11-15 09:52 #1 av: hydman

hej, ja med 4:an funkar det iaf

Anmäl
2012-11-15 10:08 #2 av: MonisN

Är det en speciell meny för just bildspel? Nu har jag bara 3'an, men funderar på att eventuellt uppgradera om det är en bra funktion i 4'an.

Anmäl
2012-11-15 10:27 #3 av: hydman

japp det är en speciell meny. Bok o bildspel

Anmäl
2012-11-15 10:52 #4 av: Inkanyezi

Om jag har hajat det rätt måste man köra Lightroom för att spela bildspelet. Man kan expoertera det som PDF, och då kan Adobe Reader spela upp det. Det finns också ett par format till att välja.

Om man vill ha ett självspelande bildspel för Windows, så kan Irfanview göra ett sådant som .exe-fil.

Anmäl
2012-11-15 23:14 #5 av: MonisN

#4 Så fattar jag det också. Man missar också en del om man exporterar till PDF, så då är LR inget alternativ. Hur är det i Irfanview? Kan man välja snygga utseenden där?

Jag har tagit hem en trail från Nero, men har inte satt mig in i det än, så jag vet inte om det går att göra bildspel.

Anmäl
2012-11-16 03:11 #6 av: Inkanyezi

Jag har bara provat någon gång att göra bildspel med Irfanview. Jag tror den har lite olika alternativ på växlingar, och att man kan välja självspelande, rundgång och blandat, men inte mycket mer, men jag vet inte precis vilka alternativ den har.

Anmäl
2012-11-16 09:15 #7 av: hydman

Jag tror det går att exportera så det kan läsas av tex Windows media player m fl. Har dock inte utnyttjat denna funktion.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.