Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Nybörjare

Kritik - Kattungar

2012-11-11 14:18 #0 av: ccareface

Bild av kattunge fotad förra sommaren. Vill gärna ha kritik (nybörjare) (:

Anmäl
2012-11-11 14:21 #1 av: ccareface

En bild till :)

Anmäl
2012-11-11 14:56 #2 av: JazzBass

Gulliga kattungar och fina bilder! Kompositionerna är mycket bra, skärpan och skärpedjupen, kontrasterna och färgerna likaså. Hittar ingenting att anmärka på alls. Fint fotat! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2012-11-11 22:17 #3 av: VSK

Men gu så söta och gulliga kattungar.

Är det ok om jag får "låna" de bilderna och lägga upp på miin Facebook?

34 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 2 Svenska Cupen. 
Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2012-11-11 22:32 #4 av: ccareface

#2 Oj, tack! :D

#3 tack! Nja, vad ska du ha dem till där? ^^

Anmäl
2012-11-11 23:01 #5 av: VSK

Ville bara visa folk gulliga kattungar. -vad annars Tungan ute

Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika här. Gillar du allt som har med fågelskådning att göra så kolla här

Anmäl
2012-11-12 11:35 #6 av: MonisN

#5 Du kan ju länka till tråden istället för att "låna"Flört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Anmäl
2012-11-12 13:02 #7 av: JazzBass

Värt att tänka på när man lägger upp bilder på Facebook är att när de väl är är där är det fritt fram för andra att dela med sig av bilderna (via share-funktionen) och upphovsrättsinnehavaren har dålig koll på hur bilderna sprids. Jag rekommenderar därför verkligen att man inte lägger upp andras bilder där utan endast sina egna, om man kan godkänna att de kan delas på det här viset.

Utgångspunkten vid uppladdning av bilder på facebook är att uppladdaren äger upphovsrätten till bilderna.

Håller med #6.

Anmäl
2012-11-12 13:03 #8 av: VSK

Nä jag siiiter i bilderna. Vill man inte ha gratisreklam så vill man inte.

-dock fruktansvärt fina bilder som är värda att visas. Cool

Anmäl
2012-11-12 13:06 #9 av: JazzBass

Du kan ju kanske fråga ccareface via PM om h*n kan tänka sig ladda upp bilderna på facebook och lägga till honom/henne som vän, och så kan du dela dem sen. Men jag rekommenderar inte att du laddar upp dem själv.

Anmäl
2012-11-12 13:08 #10 av: ccareface

#8 Ja, jag gillar inte att andra lånar mina bilder. Så nej, kolla gärna, men du får inte lägga ut dom någonstans!

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.