Annons:
Etikettövrigt
Läst 1576 ggr
Inkanyezi
2012-11-09 14:25

Evig trohet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte när det började, men det var några år sedan. Först var det några enstaka lås som satt fast där högst uppe vid Västerbrons krön. De har med tiden blivit fler, och det kommer ständigt nya. Låsen dyker upp på andra platser också, men framför allt på broar. Ibland har de som sätter dit dem använt en god portion fantasi för att hitta ett ställe att sätta sitt lås. Några sätter också två lås, kopplade i varann. Det är en ganska ny trend. Första gången jag såg det var två år sedan, och det ser ut att ha kommit för att stanna.

Det är inte heller bara förlovningar som man befäster så här. En av de mer sorgliga händelserna är att någon sörjande har satt ett lås till minne av en som hoppade från bron. Men det är framför allt för att deklarera att man för alltid hör ihop, som ett lås hamnar på ett broräcke någonstans.

Annons:
Farwuq
2012-11-09 14:27
#1

Nyckeln, kastas den i vattnet?

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Pelle Långlös
2012-11-09 16:24
#2

Hehe jag har sett ett lås på Åland vid Lilla Holmen. Undrar om det är härifrån som den personen fått sin idé?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ettlitetalias
2012-11-09 17:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Finns en bro vid Lennon-väggen i Prag full med lås också :)

ettlitetalias
2012-11-09 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Många har graverat in sina namn också.

Swadika
2012-11-09 23:21
#5

Är det någon som vet om det är så att när man separerar/skiljer sig tar bort låset?

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[pandes]
2012-11-10 22:34
#6

Är ganska säker på att det första räcket man gjorde så på var efter räcket som går längs floden som rinner igenom Pris i Frankrike, sedan har det blivit så att andra börjat göra så i andra större städer i hela världen.

Annons:
Upp till toppen
Annons: