Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 900 ggr
Roonja
10/31/12, 9:40 PM

Kritik :)

Hej, jag är ny här och tänkte visa en del bilder jag tagit. Glad

Alla bilderna är tagna med min Canon EOS 550D :) 

Picture

Annons:
monstermash
10/31/12, 9:52 PM
#1

Välkommen hit. Glad

Du kanske ska börja med att läsa reglerna för kritiktrådar som du hittar nålad. Det är max två bilder per bildtråd, så du har 15 bilder för mycket. Dessutom är det önskvärt att ha varje bild i varsitt inlägg, det blir lättare att berätta vilken bild man ger kritik på då.

Roonja
10/31/12, 9:53 PM
#2

#1 Hihi ojdå, så synd, då får jag väll ta bort. :(

Roonja
10/31/12, 9:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 får jag fråga varför det bara är 2 bilder? Oskyldig

Här är den andra bilden. Glad

monstermash
10/31/12, 10:15 PM
#4

Om du läser i tråden jag hänvisade dig till, så hittar du svaret på det. Flört Men jag är alldeles för trött för att ge kritik, så återkommer imorgon eller så kanske, haha.

Roonja
10/31/12, 10:49 PM
#5

#4 Okej, jag är dålig på att leta och hittade den tyvärr inte, den är säkert jättelätt att hitta, jag kanske bara letade på fel ställen! Skäms

KickanW
11/1/12, 12:20 AM
#6

Här är artikeln, går att hitta om du kollar längst upp till vänster! :)

Återkommer imorgon med kritik, är även jag för trött just nu!

Annons:
[VSK]
11/1/12, 2:24 AM
#7

Varmt välkommen hit.

Fina bilder du tagit. Glad

Roonja
11/1/12, 10:54 AM
#8

#6 Tack det var snällt, då förstår jag! Skrattande

#7 Tack så mycket! Skrattande

[filippa99]
11/1/12, 2:24 PM
#9

Är din kamera bra? Hur mycket kostade den? Vart köper man den? Kan man filma med den? :) Jättefina bilder!

KickanW
11/1/12, 3:50 PM
#10

Nu är jag inte lika trött som igår! :P

Jag gillar den andra bilden absolut bäst. Den har mer tilltalande komposition och jag gillar verkligen skärpedjupet samt hur gräset ger en speciell struktur i bilden. Ljus, färger och kontrast är perfekt också! Det enda jag egentligen kan anmärka på är väl det lite döda (?) grässtrået längst ner som stjäl fokus lite. Kanske går att redigera bort?

Den första bilden har väldigt bra skärpa och även här har du lyckats bra med ljus, färger och kontrast. Här känns kompositionen däremot lite mer ogenomtänkt. Jag gillar inte riktigt när man centrerar motivet och det är mycket upptill i bakgrunden som stör - Framförallt det röda.

Jag tycker att du ska våga lägga bilderna i hård kritik - Du är helt klart på den nivån! :)

Roonja
11/1/12, 5:44 PM
#11

#9 Ja, jag är supernöjd, kunde inte bli nöjdare. Den tar superbra närbilder och den kan filma. Alla bilder på min hemsida är tagna med min kamera, flinganshamstrar.weebly.com Dock finns det få bilder som jag inte fotat med min kamera utan mamma har fotat med sin canon EOS 40D :) (de mörka bilderna tror jag det är, den kameran kostar 14 000 ny om jag inte har fel, men tar inte bra närbilder. :P

Tack! :D

Vad den kostar är jag osäker på, men ca mellan 5000 och 6000 om jag inte har fel. Men det överlåter jag till de som kan, jag fick min kamera i julklapp så priset har jag letat på själv. :)

#10 Åh, tack! Håller verkligen med dig. Gräsståret går nog att redigera bort. :)

Jag älskar och fota, men har inte haft min kamera så länge. kanske 10 månader. Jag fotade inte innan, så känner mig lite som en nybörjare. hahah. Men jag älskar verkligen att fota, så det du skrev var verkligen kul att läsa! Skrattande

Håller med dig om det röda på första bilden, ska tänka på det när jag tar fler bilder. :)

Sarah!
11/2/12, 5:14 PM
#12

Välkommen hit ronjaFlört

Tycker att båda bilderna är väldigt fina! Det kanske skulle vara bra med lite mer skärpa och temperatur på första :)

Min favorit är första, humlan har en sådan fin färg, jag gillar skärpan och fokuset, bakrunden är något rörig men ändå väldigt finSkrattande

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Roonja
11/2/12, 5:23 PM
#13

#12 Tack Sarah! :D Tack för kritiken! :D ska tänka på det nästa gång. =)

Annons:
Sarah!
11/2/12, 5:25 PM
#14

Varsogod! Skrev fel det ska stå: "Det kanske skulle vara lite mer skärpa och temperatur på andra"Glad

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Roonja
11/2/12, 5:42 PM
#15

#14 Aha, fast det var meningen att bilden skulle se lite frusen ut, men okej! Skrattande

Sarah!
11/3/12, 12:31 PM
#16

#15 Jaha det tänkte jag faktiskt inte på, jag ändrar mig faktiskt, den är bra som den eFlört Tycker om bakrunden på den om jag inte redan skrivit det!

Mvh Sarah

Ta en titt på min Hundhemsida

Upp till toppen
Annons: