Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1492 ggr
[III]
10/27/12, 12:14 AM

Kritik Trädsiluett

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kritik uppskattas

Fotograferad med Nikon D300s Tamron 90/2.8

Annons:
ru4real
10/28/12, 8:32 AM
#1

Snygg bild, bra komposition och kul att den är i sv/v.

JazzBass
10/28/12, 10:47 PM
#2

Riktigt snygg bild! Skulle kommentera den tidigare men hade inte tid. Mycket fin komposition och en trevlig detalj är de skarpa silhuetterna av gräset. Bilder med ett ensamt träd är allt annat än unika, men jag gillar ändå såna inklusive denna. Bildbearbetningen är också lyckad här. Fint fotat! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

NiklasHjelm
10/29/12, 6:27 PM
#3

Gillar din tanke men jag skulle mycket hellre sett den 1 x 1, alltså kvadratiskt. Panoramaformatet funkar inte för mig

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

Veda
10/29/12, 8:17 PM
#4

Jättefin bild, gillar det svartvita. Trots att jag gillar fyrkantiga bilder så tycker jag att det nuvarande formatet är bättre på just den här bilden.

[III]
11/7/12, 5:20 PM
#5

Tack alla för den uppriktiga kritiken :)

Mimmi
11/7/12, 11:07 PM
#6

Håller med ovanstående om att det är en fin komposition och att redigeringen känns väldigt lagom. Dock tror jag att den skulle göra sig bättre spegelvänd! Det hela handlar om hur ögat läser av bilder, från vänster till höger. Har motivet luft åt höger får bilder oftast ett bättre "flow".

Annons:
Veda
11/8/12, 8:02 AM
#7

Håller med #6. Om man nu inte ska använda bilden i en header t ex. Då är den lämpligt ren på vänster sida för rubriken.

[AnnaRen]
11/8/12, 7:40 PM
#8

tycker att den är väldigt fin Glad

[III]
11/11/12, 1:02 AM
#9

Mimmi@ Ja men det var en bra ide, kan funka det med :)

Fast har den som header, hehe.

Tack ni andra! :)

ru4real
11/11/12, 10:31 AM
#10

Håller inte med #6, för mig med din tolkning så skulle man först se trädet, sen är det bara "tomt", bättre då att ögat får läsa bilden som man läser text, då ser man först bara gräs för att sen se trädet som en slags final.

Hursom, fin bild och härlig stämning i den.

Upp till toppen
Annons: