Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

Kritik Trädsiluett

2012-10-27 00:14 #0 av: [III]

Kritik uppskattas

Fotograferad med Nikon D300s Tamron 90/2.8

Anmäl
2012-10-28 08:32 #1 av: ru4real

Snygg bild, bra komposition och kul att den är i sv/v.

Anmäl
2012-10-28 22:47 #2 av: JazzBass

Riktigt snygg bild! Skulle kommentera den tidigare men hade inte tid. Mycket fin komposition och en trevlig detalj är de skarpa silhuetterna av gräset. Bilder med ett ensamt träd är allt annat än unika, men jag gillar ändå såna inklusive denna. Bildbearbetningen är också lyckad här. Fint fotat! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2012-10-29 18:27 #3 av: NiklasHjelm

Gillar din tanke men jag skulle mycket hellre sett den 1 x 1, alltså kvadratiskt. Panoramaformatet funkar inte för mig

-----------------------------------------------------

http://www.niklashjelm.se

Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.

http://www.facebook.com/fotografniklashjelm

Anmäl
2012-10-29 20:17 #4 av: Veda

Jättefin bild, gillar det svartvita. Trots att jag gillar fyrkantiga bilder så tycker jag att det nuvarande formatet är bättre på just den här bilden.

Anmäl
2012-11-07 17:20 #5 av: [III]

Tack alla för den uppriktiga kritiken :)

Anmäl
2012-11-07 23:07 #6 av: Mimmi

Håller med ovanstående om att det är en fin komposition och att redigeringen känns väldigt lagom. Dock tror jag att den skulle göra sig bättre spegelvänd! Det hela handlar om hur ögat läser av bilder, från vänster till höger. Har motivet luft åt höger får bilder oftast ett bättre "flow".

Anmäl
2012-11-08 08:02 #7 av: Veda

Håller med #6. Om man nu inte ska använda bilden i en header t ex. Då är den lämpligt ren på vänster sida för rubriken.

Anmäl
2012-11-08 19:40 #8 av: [AnnaRen]

tycker att den är väldigt fin Glad

Anmäl
2012-11-11 01:02 #9 av: [III]

Mimmi@ Ja men det var en bra ide, kan funka det med :)

Fast har den som header, hehe.

Tack ni andra! :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.