Annons:
Etikettmänniskor-ej-kritik
Läst 745 ggr
KickanW
2012-10-25 12:33

En bröllopssäsong avklarad

I början av sommaren skrev jag här efter mitt första bröllop.

Nu har jag fotat nio stycken och har lärt mig massor! Jag vet inte om kvalitén på fotona skiljer så mycket men jag har lärt mig att effektivisera jobbet, att agera med proffsigt på plats, att hålla en jämnare nivå och framförallt att hantera nervösa brudpar!

Ni får jättegärna ge mig lite kritik på fotona eller bara skriva en liten fin kommentar på ert favoritbröllop på bloggen (som ni kan hitta här). Tyvärr är det ett bröllop som brudparet inte ville att jag skulle visa. Sånt får man respektera, men det tar emot när man är nöjd!

Vilka fler är det nu som fotat bröllop i sommar? Vad har ni lärt er?

Annons:
Ylva-Li
2012-10-25 12:37
#1

¨Härligt! Jag fick bara fota 2 bröllop denna sommar. Lite trist. Tyvärr bor jag i en del av sverige där folk tydligen anser att bröllopsfotograf ska kosta gratis.. =/

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

KickanW
2012-10-25 12:45
#2

Jag tror inte det handlar om geografi utan att man måste vända sig till rätt kundgrupp. Det är inte helt lätt alltid, kollar man t.ex. på bröllopstorget så räknar alla med att få bröllopsfotograf för ett par tusenlappar max. Bäst tror jag det är att tidigare kunder rekommenderar - Så jag ser fram emot att se den här sommarens kunder kommer att leda till fler bröllop. Har redan fått en bokning inför nästa sommar på det sättet! :)

Ylva-Li
2012-10-25 12:58
#3

Ja det är inte lätt att hitta rätt kunder. Jag har haft massvis med förfrågningar, men alla backar när man berättar pris (och då ligger jag ungefär i samma prisklass som dig.)

Hade en som enbart ville ha porträtt, för de skulle gifta sig borgerligt. Pengar var inget problem. Meddelade dem att enbart porträtt tar jag ca 1500kr för. (beroende på hur många bilder man vill ha.) Men då var det utanför deras budget plöstligt.. (?)

Dessvärre har jag blivit känd som kattfotografen här hemma. ;) Då jag var med i tidning med kattbilder. Inte emot mig, älskar att fota katter, men får alltid inflika att jag fotar annat också.

Gäller att hitta den där första kunden som kan sprida vidare..

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Upp till toppen
Annons: