Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Sigma 70-200mm f/2.8

2012-10-19 10:35 #0 av: Peak303

Är detta objektiv värt sitt pris?

http://www.japanphoto.se/product/objektiv/sigma/sigma-70-200-f2.8-dg-os-nikon/

Finns ju även detta men vad är det som inte finns i detta som finns i Sigmas?

http://www.japanphoto.se/product/objektiv/tamron/tamron-objektiv-sp-af-70-200mm-2.8-di-ld-if-macro-nikon/

-'  Malin Hultman - Medarbetare på Kanin & Naturfoto
Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | 500px | Instagram | Engelska Kanin Ifokus | Kaningenetik

Anmäl
2012-10-19 10:43 #1 av: ru4real

Hittade en annan tråd om liknande ämne; http://foto.ifokus.se/discussions/4ffb4c9588f4724346001ab3-tamron-eller-sigma. Ibland är det bra att leta först... :)

Anmäl
2012-10-19 10:45 #2 av: ssofia

Sigmat har bildstabilisering, vilket inte tamronobjektivet har

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl
2012-10-19 10:55 #3 av: Peak303

Uppfattade det som om Sigmas är snabbare i auto fokusen(?). Och eftersom jag fotograferar väldigt mycket kaniner (snabba..) så vill jag vara säker på att objektivet klarar av snabba rörelser på de sättet som kaniner rör på sig. Och även andra "smådjur".

#2; Okej jo jag har Nikon D90 så någon bildstabilisator i huset har jag ju inte(vad jag har för mig iaf?).

Har sedan tidigare Sigmas 70-300mm vilket jag inte riktigt känner att de har de jag är ute efter. Då objektivet inte riktigt kan ta skarpa bilder när man zoomar mer än 180mm. (iaf på mitt)

-'  Malin Hultman - Medarbetare på Kanin & Naturfoto
Snowflake's Kaniner, Ras-, kel- & hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | 500px | Instagram | Engelska Kanin Ifokus | Kaningenetik

Anmäl
2012-10-19 10:56 #4 av: ssofia

#3 youtube och google är riktigt bra sökmotorer för och få fram jämförelser objektiven emellan :-)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.