Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1878 ggr
Caaassiiie
10/17/12, 12:05 AM

(M) Turning Torso

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag tog den här bilden i början av oktober, kallt satan var det.. Men tycker ändå att jag lyckades rätt okej med denna bild. Frågan är…

… vad tycker du? Vad kunde jag gjort bättre? :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Annons:
Hanna
10/17/12, 12:06 AM
#1

Jag är dödstrött, så får kika mer i morgon. Men vad jag ser nu är den bra :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Caaassiiie
10/17/12, 1:39 AM
#2

Haha! Tack så mycket i alla fall :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




ssofia
10/17/12, 9:12 AM
#3

Jag hittar inget och klaga på direkt.. det enda jag tycker är synd är att det är en gatlampa som stör lite nere i mitten, men den hade ju alla fått med Glad Skulle utan tvekan kunna ha detta som tapet hemma!

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

MissInAction
10/17/12, 1:09 PM
#4

Häftig bild! Jag tycker att det ser ut som en bild gjord i datorn, eller att det är en modell Förvånad och jag gissar att det är himlen som bidrar till det, ihop med att byggnaden utgör sådan tydlig kontrast.

Vinkeln tycker jag är bra. Möjligen kan man kanske kapa en liten bit av himlen upptill? Men det är inte nödvändigt för min del.


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Caaassiiie
10/17/12, 3:00 PM
#5

#3 Hah ja den gick ju inte direkt att lyfta bort hehe :) Så samtidigt som den stör lite så tyckte jag den blev rätt okej och ha med, eller så är det för att jag stirrat så länge på alla bilderna.. Åh! Tack så jätte mycket! :D

#4 Haha sant nu när du säger det! Okej, tack så jätte mycket! :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




ru4real
10/17/12, 3:37 PM
#6

Den är jättesnygg. Det jag har att anmärka på är som ngn annan sa att ta ner himlen lite, det är lite för mycket tomrum ovanför känns det som.

Sen är den inte riktigt rak i lod, men det kan ju bero på vilket objektiv du använt dig av. Husen lutar lite t vänster (extremt lite), men märkbart.

Bra jobbat, snygg bild.

Annons:
LFCFredda
10/17/12, 5:20 PM
#7

Håller med föregående talare om att det känns som "kåken" lutar lite.

När jag såg topic Turning Torso förväntade jag mig en bild som togs en solig dag i grodperspektiv med knallblå himmel. Visst, dom är också fina men det känns som jag tröttnat på dem. Denna bild på skrapan har jag inte sett förrut, varken vinkel, perspektiv eller i färgskalan. Jag gillar den. Bra jobbat.

Caaassiiie
10/17/12, 5:34 PM
#8

#6 Ja okej, kan prova att kapa lite på toppen och se hur det blir! Jag har använt objektivet jag fick med kameran, de vanliga 18-55. Dock så knäppte jag bara denna bilden på måfå, hade redan stått ute och pilat lite med andra bilder, stenfrusen om händerna, så sänkte bara ner kameran och klicka av och fick denna. Men absolut ska jag kolla närmare på det! Tack så mycket för ditt svar! :)

#7 Tack! :) Okej, fast i för sig så tycker jag själv, personligen att tornet alltid lutar lite ;) Nu hade jag ju en kulle framför mig som jag inte heller ville skulle bli hur sne som, fast ska klart kolla vidare på de. Man lär sig något nytt varje dag!

Ja det är väll den vanligaste tanken man får när någon tar en bild på TT, tyckte det såg lite annorlunda ut så provade i alla fall. Satt redan ner vid stenarna ut mot havet och hade tagit några bilder mot kallbadhuset, sen vände jag mig om och fick denna vinkeln :)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




papa-bear
10/17/12, 10:32 PM
#9

när du tog den här bilden, måste du stått en par meter under i förhållande till husgrunderna, i en backe.

jag tycker bilden är bra, ofta lyfter det lite sneda motivet. man behöver inte stå med vattenpass och räta upp kameran efter horisontlinjen hela tiden.

cirrun
10/18/12, 12:05 AM
#10

Så häftig bild det blev, jag hade också kunnat klistar den på väggenGlad

och himmel kunde vara ännu större för mig.

Enda som stör lite är den stora strålande gatubelysningen, kan man retuschera den på något sätt?

Caaassiiie
10/18/12, 12:51 AM
#11

#9
Tja det är en bit ifrån, en bro över vatten, sen en kulle nerför och sen sittandes på stenare emot vattnet. Hade som sagt bara turen att hitta den vinkeln när jag ävnde mig om! Tack så mycket!
Nej inte precis, det gör man ju inte och eftersom TT är en skruvad skrapa så är det inte heller konstigt att det lurar ögat att se lutande ut heller Glad

#10
Haha åh tack! Glad Jo jag vet.. fast inte kunde jag bära väck en flera meterlång stolpe och redigering är inte så mycket min grej, ser skumt ut. Provade innan, men jag bryr mig inte så mycket om den, hihi. Proffs kan säkert få bort den Flört Men jag vill hellre ha en så naturlig bild som möjligt.

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




cirrun
10/18/12, 1:09 AM
#12

#9

Jo, man orkar inte heller bära stegen bara för att sätta sopsäcken över lampan för en ynka fotos  skull;… fast en nitisk fotograf kanske…

Skrattande

Ylva-Li
10/18/12, 3:13 PM
#13

Den här bilden tilltalar mig på många sätt. Jag gillar att den inte är rak. Hela bilden följer ett mönster, i stil med huset till höger. Färgerna känns passande och jag stör mig inte ens på lampan i mitten. Snarare tycker jag att den tillför lite liv.

//Ylva-Li 

 || Studio Li (foto) ||

Annons:
Caaassiiie
10/18/12, 4:04 PM
#14

#13 Vad kul att höra! :D Tack så mycket!

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Jalking
10/18/12, 6:06 PM
#15

Mycket snyggt!
Tycker faktiskt den påminner om mitt foto (Länken nedan), fast tvärt om. De skylle nog göra sig snyggt i stort format bredvid varandra i entrén på byggnaden Glad Jag har faktiskt funderat på att försöka sälja mitt foto dit, men har inte fått tummen ur XXX.

Turning Torso i dimma

Caaassiiie
10/18/12, 8:53 PM
#16

#15 Tack så mycket! Okej, det var en riktigt fin bild också väldigt ovanlig! Du får se till och prova vettja Skrattande

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Caaassiiie
11/5/12, 10:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Ojsan! Jag glömde visst helt bort att lägga upp bilden där jag kapade lite mer av himlen, för den som ville se. Men här kommer den i alla fall Glad Bättre/sämre?

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Jalking
11/5/12, 11:22 PM
#18

Jag tycker att den är bättre i det mer långsmala formatet, den himlakapade.

Caaassiiie
11/6/12, 1:52 AM
#19

Så du tyckte bättre om den jag la upp sist? (Så jag fattat rätt bara)

Mvh Cassandra

C.H Photography
GuruShots




Jalking
11/6/12, 10:21 AM
#20

Fotot i #17 tycker jag är det bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: