Annons:
Etikettart-och-abstrakt-ej-kritik
Läst 3641 ggr
cirrun
10/15/12, 11:29 PM

Bilder från skolådan ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den här har jag alltid tyckt är lite mystisk, jag vet inte hur den egentligen blev till, men troligen var det fel på kameran som inte virade filmen rätt.

Man skall alldrig kasta bilder, man vet inte vad framtidens teknik kan åstakommaCool, kanske blir det  kanon fina skivor som arkeologerna hittarSkrattande lager på lager som dom ligger.

Har gjort med den fotokonst på Word, men eftersom är dålig på att logga sådarna bilder ner här så får det bli orginalet:

"Cannon slump"

Annons:
cirrun
10/16/12, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Undrar nu hur mycket dom här bilderna har förlorat färg, dom är tagna i slutet av 70-talet. Staketen i Haga är rivna för länge sedan.

DesK
10/16/12, 8:06 AM
#2

Spännande och roligt med lite annorlunda bilder! Glad Det där med färgen får någon mer kunnig svara på!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ru4real
10/16/12, 8:56 AM
#3

Att gamla bilder bleks hänger ihop hur det fotografiska matrialet är uppbyggt. Fotopapper (och färgfilm)är uppbygda i lager, där ett lager bleks först. Just nu kommer jag inte ihåg vilket, men jag har för mig att det är det gröna (därav magentatonen) som bleks först.

cirrun
10/16/12, 4:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Tack för kommentarer "2,#3Glad

Nu kanske jag lyckas sätta hit bilder som har gjort "Cannon slump"

som bas.

Skall sätta dom senare på kritik sidor.

"fragmenter"

cirrun
10/16/12, 4:38 PM
#5

Jag vill också tipsa  om en för mig ny kul grej på Huumor iFokus,

Mitralis har skapat tråden som heter:

Det fungerar att titta på en blid och se en annan

**Cool
**

papa-bear
10/16/12, 5:58 PM
#6

bilder som den första hände väl titt som tätt, för om jag uppfattade saken rätt, var det celloluidfilm som fotot kommer från.

om man glömde att dra fram filmen när man tog ett kort med t. ex. en instamatic, eller för den delen en analog systemkamera, fick man en dubbelexponering på filmen om man tog ett kort till.

Annons:
cirrun
10/17/12, 12:55 AM
#7

#6 så har det säkert varit, vad en instamatic är vet jag inte allsGlad

men sådant är för mig inte så intressant just nu, - äger för närvarande bara mobilkameror. Dom är också så olika vad det gäller kvalite, har haft två bra mobiler bada var Sony Ericsson, men det hänger förstås hur engagerad man är vid fotandet.

cirrun
10/17/12, 1:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Här är en grafiti vägg som jag fotade i Haga på 70-talet.

Vad tänkte dom som målade, vad kan läsas av figurerna?

Jag gillar lite historiska bilder för det är nostalgi och denna hus rivdes.

Upp till toppen
Annons: