Annons:
Etikettfordon-och-sport-ej-kritik
Läst 1349 ggr
[alezan]
2012-06-25 12:20

Helgens fotojobb

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Helgens fotojobb för mig bestod i att dokumentera CHIO Rotterdam dvs Nations Cup i hoppningens superliga samt femstjärniga dressyrklasser (idel svenska segrar) och OS-uttagningar för flera nationer i både dressyr och hoppning.

I fokus på denna bild Laura Kraut (USA) & Woodstock O som de kom ur minneskortet och kördes genom RAW-konveteraren. (Canon 1D Mark III + Canon 300mm 2,8L USM IS)

Med detta lämnar jag troligen även detta forum en gång för alla då det under senare tid utvecklats till ett Fotosidan.se i miniatyr där man mer verkar tävla om vem som kan raljera längst om tekniska detaljer istället för att ägna sig åt foto i praktiken.

Annons:
ru4real
2012-06-25 15:15
#1

Vad synd att du lämnar för den anledningen. Vore det inte bättre då att stanna kvar och försöka motverka den teknifiering du upplever?

Sen tycker jag inte att jag håller med dig om det, det har varit en del diskussioner som har dragit iväg i den riktiningen, men inläggen har ju varit av den arten och svaren har ju kommit till följd av de frågor som ställdes.

Snygg actionbild, fast jag hade gärna sett hela hästen, nu känns den för mig väldigt rumphuggen tyvärr.

Upp till toppen
Annons: