Annons:
Etikettfotolekar-fototävlingar
Läst 5575 ggr
Inkanyezi
6/12/12, 3:01 PM

Budskap

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte att det här kunde bli en tråd med bilder som förmedlar någon slags budskap.

Annons:
Inkanyezi
6/12/12, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och en till:

[Woozy]
6/13/12, 11:00 AM
#2

#1

Klockren bild. Glad

JazzBass
6/13/12, 11:55 AM
#3

Kul bilder, speciellt den andra! Glad

Här är ett par affischbilder som jag tog med och för mitt band som spelar låtar med en stor dos absurditet och humor, men texterna (som sångaren skriver) har också till viss del en allvarligare underton och budskap. Det tycker jag också återspeglas i de här bilderna, som planerades av mig och sångaren tillsammans.

Få se om det går att få bilderna från flickr direkt här så slipper jag kopiera dem skilt till iFokus..

http://www.flickr.com/photos/magnusnordstrom/6189632737/

http://www.flickr.com/photos/magnusnordstrom/6190148148/

Fick hjälp av inkanyezi med hur man skulle få in bilderna direkt. Tack för hjälpen så här offentligt också! Glad

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

[pandes]
6/13/12, 12:32 PM
#4

#3 AAHHAHAHAHAHAHAHAH hästen på den andra bilden! Gjorde min dag! Skrattande

JazzBass
6/13/12, 12:47 PM
#5

#4 - Tack! Det var hur kul som helst att ta de här bilderna. Glad

Är de bara humoristiska eller hittar ni nåt budskap i dem också?

(PS. Jag är örnen… Glad)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Inkanyezi
6/13/12, 1:18 PM
#6

Örn med spade, sysslar möjligen med grävande journalistik?

Annons:
JazzBass
6/13/12, 1:55 PM
#7

Heh, kanske det. :-) Njae, idén var här att djuren ger tillbaka för oförrätter som begåtts dem i naturen. Om man föreställer sig mannen (utan mask) som jägare kan man tänka sig att den här situationen kunde utspela sig i en mardröm hos honom. ObestämdFlört

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

KickanW
6/13/12, 9:09 PM
#8

JazzBass: Jag tycker att budskapet är klockrent och väldigt tydligt i dina foton. Gillar dem starkt! :)

MissInAction
6/13/12, 9:18 PM
#9

Kul tråd!

#5
Jag är nog lite trögtänkt, men jag kopplade detta först till hallucinogena droger. Eller allmänt bizarra upplevelser. Tänker på en viss speciell "häst" som lagar svamp i en youtube-video. Men nu när du säger det så funkar det klockrent med det budskap som ni tänkt er Glad


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

JazzBass
6/13/12, 10:09 PM
#10

#8 - Tack!

#9 - Den videon har jag missat… Skäms Sångaren i bandet skriver fullt tillräckligt urflippade texter helt utan hjälp av droger, så såna klarar vi oss utan.. Flört

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

MissInAction
6/13/12, 10:48 PM
#11

#10
Skickar PM för jag vågar inte lägga ut länk till videon här, den är för bizarr. Flört


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Andina
6/14/12, 2:44 AM
#12

Härliga bilder! Var tvungen att kolla upp vad E=mc2 betyder… ;)

Jazzbass - orden "sent ska syndaren vakna" fick jag till mig direkt när jag såg dina bilder! Tydligt och klart att detta är "djurens hämd"!

Kul idé med bilder med budskap! Kommer att följa denna tråd med nyfikenhet! Ni är inspirerande! Skrattande

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Inkanyezi
6/28/12, 12:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Jag hoppas att den här tråden inte har avsomnat helt. I alla fall tycker jag det är läge att lägga in en till bild nu.

Annons:
Inkanyezi
8/10/12, 12:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag fyller på lite grann. Är det någon som har förlorat sin barndom?

Inkanyezi
8/10/12, 12:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och den som vill köra över kajkanten bör ha tillstånd.

Andina
8/10/12, 8:40 AM
#16

Härligt!

#13 och #15FörvånadTungan uteCoolVroom vroom!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

JazzBass
8/10/12, 10:20 AM
#17

Håller med Andina, 13 och 15 är skitkul! Glad

Bilderna får mig att tänka på den i särklass onödigaste vägskylten som finns i europa, nämligen skylten för tunnel upphör. När tusan behövs en sån? Man ser väl att den slutar tycker jag, och om man inte gör det borde man nog inte köra bil… Såna skyltar slänger man skattepengar på… (OK, den finns för att markera att specialreglerna för körning i tunnlar upphör, men jag tycker ändå den är fullkomligt onödig…)

Här fanns några till kul skyltar jag hittade när jag googlade efter skylten: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=94983&c=5

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

AnnaGreta
8/10/12, 10:27 AM
#18

Fniss!

#14 är lite sorglig ju, i alla sin enkelhet. För det första tnker jag på hur förkrossad man som barn kan bli om man tappar bort en kär sak. För det andra tänker jag på vilka hemskheter som kan hända som gör att ett barn blir berövad sin barndom.

Andina
8/10/12, 10:27 AM
#19

#17Tack för morgonens/dagens gapskratt!

(Edit: Jag hoppas det är ok att jag 'snodde' din länk till Healing?)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Hanna
8/10/12, 10:48 AM
#20

#17 Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
JazzBass
8/10/12, 12:19 PM
#21

#19 - Absolut är det OK! Otroligt kul smiley annars som du hittade! Skrattande

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Inkanyezi
11/25/12, 11:31 PM
#22

Jag puttar den här tråden med lite gammal skåpmat.

http://migrated.ifokus.se/uploads/c0a/c0a2ee936bfd3d99f64f4e14714a8173/trettiotre-procent-extra.jpg

Inkanyezi
5/3/13, 8:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Och visst är det bra med tydlig och lättbegriplig skyltning i trafiken, så att man vet vad som gäller.

Andina
5/3/13, 9:17 PM
#24

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Inkanyezi
7/3/13, 11:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Och vad kan den här skylten betyda? Tippning förbjuden?

[VSK]
7/3/13, 3:05 PM
#26

Förbjudet att slå runt… 🤔

Inkanyezi
3/9/14, 12:22 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag fyller på här med en bild till.

Det här är egentligen en ganska gammal bild vid det här laget, men den är betecknande för Kuba under den så kallade "Revolutionen". Budskapet i den kanske är lite subtilt, och man kan behöva förstå lite spanska och ha lite hum om Europas geografi.

Den lilla sladdstumpen med brända ledningar har också ett budskap, och båda sammanfaller på ett sätt, eftersom det säger väldigt mycket om utbildningen på Kuba. Bilden är tagen under introduktionen av vad som kallades "energirevolutionen", La Revolución Energética. Plötsligt, över en natt, skulle man inte längre få laga mat på gasspis, utan alla skulle värma med elektricitet. Elnätet var ju inte gjort för den belastningen, så när alla satte igång att laga mat ungefär samtidigt, så small transformatorerna, poff poff poff, och het olja kastades ut från deras position i toppen av stolparna på gatan.

Och sladdstumpen kommer från en fördelningsdosa med tre uttag. Spänningen är 115 V, och elplattan var på 1800 W, riskokaren 1700 W och tryckkokaren 2200 W. Slår man ihop det är det alltså 5700 W på 115 V eller 50 A i runda slängar. Ledarna i sladden som ska bära den lasten är ungefär 0,2 kvadratmillimeter.

En statsanställd inköpare har alltså köpt ett stort antal sådana skarvsladdar med tre uttag från Kina. Jag har lite svårt att tro att cynism ligger bakom, det är nog snarare okunskap. För en förbrukning av 50 A behöver man grova ledningar. De här brann helt enkelt av.

Men den lilla tidningsnotisen är kanske lite tydligare. Den säger att BRIC-länderna, Brasilien, Ryssland, Indien och Kuba, har samlats till ett möte i Världshandelsorganisationen i Genève - "Schweiz huvudstad". Den som skrev notisen vet alltså inte att huvudstaden i Schweiz är Bern.

Budskapet i den lilla bilden säger en hel del om kubansk utbildning.

Annons:
MissInAction
3/8/15, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

Nästan på pricken ett år senare kan man väl försöka skaka liv i den här gamla tråden igen 🙂

Den här bilden tog jag idag uppe på Toompea där man kan se ut över Tallinn ♥


Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

MagArne
3/9/15, 2:59 PM
#29

#27 50A ur vägguttagen i Cuba? Häftigt ;-)

Inkanyezi
5/28/15, 8:49 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

Jag kommer lugnt trampandes på Söder Mälarstrand, men så dyker det upp en skylt på en lyktstolpe som säger att jag inte får fortsätta på cykelbanan. Hur ska jag åka här? Tydligen får jag inte heller ha större totalvikt än 3500 kg. Det tror jag att jag ska klara. Och de som kör bil på körbanan får tydligen inte fortsätta, för där säger först den ena skylten att fordonstrafik är förbjuden, och kanske för att stryka under det är det också infartsförbud på vägen. 

Jag utgår ifrån att jag får cykla till höger om stolpen om min cykel inte väger mer än tre och ett halvt ton med förare.

Det måste ha varit en trafikingenjör i farten här. De är utbildade på att sätta knasiga skyltar.

Upp till toppen
Annons: