Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Flygfoto - Ej kritik Fotografera makro & stillbilder - Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Byta fokuspunkt D7000

2012-01-09 17:02 #0 av: fia-mia

Förut kunde jag byta fokuspunkt med autofokusen på. Något som plötsligt inte fungerar. Men så fort jag stänger av AF går det.

Har tittat i manualen och hittar inget svar på varför det inte fungerar.

Nån som har nån idé?

Anmäl
2012-01-09 17:04 #1 av: Mimmi

Du har inte råkat ändra det lilla vredet till höger om skärmen, ovanför info-knappen? Om den står på L går det inte att byta fokuspunkt.

Anmäl
2012-01-09 17:05 #2 av: fia-mia

Nix, har testat att ha det både på L och vid cirkeln men det blir ingen skillnad

Anmäl
2012-01-11 20:24 #3 av: fia-mia

Putt

Anmäl
2012-01-12 09:40 #4 av: Moalinn

Du kanske kan ringa/maila till nikon själva och fråga om dom vet någonting?

Har du testat att återställa inställningarna?

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2012-01-12 09:43 #5 av: JazzBass

Precis, håll nere de två knapparna som är märkta med grön prick i några sekunder, så återställer man en del - men lnågt ifrån alla - inställningar. Testa och se om det hjälper. Du har säkert fått på någon inställning i misstag men det är svårt att säga vad.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2012-01-12 11:39 #6 av: fia-mia

Jag hittade det, hade glömt ändra en inställning :)

Dumt nog står det inget om den i manualen..

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.