Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 2119 ggr
Lakrits
2010-07-07 09:42

Objektiv recensioner för Canon och Nikon

Hej,

jag har två vänner som skaffat sig Nikon resp. Canon kameror. Själv har jag Sony och köper en hel del objektiv begagnat och jag har en känsla av att jag snart kommer få frågor ang. de två andra märkena.

Finns det någon sida som samlat på sig recensioner på en stor del av Nikons reps. Canons utbud av gamla som nya objektiv. Som Sony användare är man ju bortskämd med dyxum.com som har i samlat i princip alla eller en stor del av Minolta och Sonys objektiv med recensioner.

Hälsningar

Mattias

Annons:
Noob
2010-07-07 10:23
#1

dpreview och DxOMark har hög kvalité på sina "tester" men dom har långt ifrån alla objektiv (dock många av dom bättre). Bob Atkins har Canon recensioner & The digital Picture är väl ok också…

Rosino
2010-07-07 12:55
#2

På Fotosidan.se finns också en hel del recensioner, men de är mera subjektiva bedömningar så där kan det skilja sig rätt mycket vad folk tycker.

swemic
2013-07-26 09:53
#3

Emma Svensson (aka Rockfoto Emma), har gjort en riktigt bra Objektivguide, som förklarar det mesta om vilka parametrar man ska använda sig för val av objektiv. Och hon har gjort en del jämförelser med just Nikon och Canon.

Brukar själv skicka vänner och bekanta till just den guiden, när det är osäkra på vad de kommer fota, eftersom många tror att man kan fota vad som helst med ett specifikt objektiv.

http://rockfotoemma.elle.se/stora-objektivguiden/

MonisN
2013-07-26 22:30
#4

Jag brukar kika på photozone.de.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: