Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 3071 ggr
QLBA
2010-09-15 13:00

Fotobakgrund

Behöver få tag i en bra bakgrund för att fota djur, fungerar alltså inte med papper eller tyg, måste vara något som går att torka av.

Några tips, budgeten är något begränsad också tyvärr.

Annons:
MadsG
2010-09-15 13:42
#1

Ut i naturen, den behöver du inte torka av.

Inkanyezi
2010-09-15 14:21
#2

En bit golvmatta av plast kan man ju använda.

QLBA
2010-09-15 15:34
#3

#1 =) helt rätt men inte de bilderna mina kunder vill ha just nu, tyvärr, då jag tycker de bilderna är roligare att ta.

pellepiano
2010-09-15 16:40
#4

Finns plast duk på rullar i färgaffärer tex, de har ju en glatt sida som är enkel att torka av och som tål lite väta.

Inkanyezi
2010-09-15 17:02
#5

Jag vet ju inte vilken slags djur det kan handla om och hur rumsrena de är eller inte. Jag har plåtat hundar för länge sen, och jag började med papper som bakgrund, men bytte sedan till en vanlig presenning, inte för att hundarna var särskilt smutsiga, utan för att den var lättare att hantera och oöm. Alltså en linnepresenning av den gamla typen. Papperet bucklades och slets av att rullas ihop och rullas ut och plockas i och ur bilen och tog större plats genom att rullen var väldigt lång. Presenningen var ganska skrynklig och skulle så vara; den behövde inte se fin ut, utan den gav en snygg bakgrund i all sin skrynklighet, och den kunde vikas ihop så att den fick bättre plats i bilen. Jag fick den billigt därför att på den tiden fanns det ganska många, och en skadad presenning dög åt mig. Numera kan det vara svårt att få tag på en sån presenning.

QLBA
2010-09-16 12:23
#6

#4 det glansiga gör tyvärr bilden dålig, annars en bra ide, tack.

#5 Har också funderat på papper men just av den anledningen du skriver så blir det lite krångligt, de sitter inte still river med klona, rulla ut och in den kan inte hålla så många gånger.

Presenning ska jag försöka få tag på och se hur de ser ut, tack för tipset.

Annons:
Upp till toppen
Annons: