(L) Kritik Tack
Vad tycks om bilden och vad är dåligt med den? Tagen med en iPhone 5 för ett par veckor Sedan på morgonen när jag satt på bussen.
Mod. edit: Bild borttagen. Se diskussionen nedan. /JazzBass

Jag älskar den!!!!! 😍
Enda minus är att den inte är riktigt rak. Horisonten är sned. Men jag förstår att det inte är lätt att fota från en buss. Men övning ger färdighet.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

#1 Tack! Jo, det är ganska svårt att fota när bussen kör på en guppig väg. Men efter flera försökt så gick det bra!
Vill gärna ha mer kritik!

Tycker den är jättefin! Svårt att ge kritik på sånt som är rena smaksaker, som den valda redigeringen. Kvaliteten med en iPhone kan ju inte riktigt jämföras med mer seriösa verktyg, men här har du som fotograf knappast heller haft jättehöga krav på brus, skärpa och realism, utan det är snarare den helhetsmässiga visuella "impacten" (finns det nåt bättre svenskt ord?) som du varit ute efter, gissar jag. Och den slås jag som sagt av här. Tycker du fått till en väldigt snygg helhet, trots att bilden lutar lite, vilket ökar känslan av att det i botten är ett enkelt snapshot, på gott och ont.
Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Denna bild såg jag ju för ett x antal månader här på iFokus någonstans, konstigt då att du tog den för ett par veckor sedan? 😐
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

#6 Ja rätt så säker, har för mig att den var med i en bildtävling jag själv var med i. Tror att det var på bortskänkes i någon sommartävling, kan inte hitta tävlingstråden där nu :/
Blev ett litet stav fel i min kommentar. Jag ville gärna se mer kritik på fotot. Kan intyga att denna bil var med i Våran (bortskänkes iFokus) tävling! Som var för några månader sedan
#8 Är du TS?
#9 Nej! Jag ville bara se lite mer kritik då detta var ett väldigt fint foto :)

#10 - Som Sajtvärd på Bortskänkes borde du komma åt borttagna trådar där, då åtminstone inte jag kommer åt att se den (är inte medlem på sajten heller). Kan du göra det och bekräfta om bilden är densamma? Om det visar sig att det inte är trådskaparens egna bild får det tveklöst konsekvenser för denne, då det redan är ett brott mot upphovsrätten att lägga upp en annans bild utan lov av den som äger upphovsrätten, d.v.s. fotografen. Betydligt värre är det dock att även falskt uppge att det är ens egna bild. Meddela per PM hur läget är ASAP.

#11 i inlägg #8 så skriver ju Sajtvärd på bortskänkes att han kan intyga att bilden var med i tävlingen som var för några månader sedan. Så tycker att svaret finns där, plus att jag vet att jag sett bilden där innan 🙂

#12 - Troligtvis ja, men jag vill ha svart på vitt och helst se det själv också i form av en skärmdump. Det kan vara en liknande bild ni sett, med samma filter pålagt. Det kan också vara TS som lade upp den då också. Varför TS i så fall skrivit att bilden är ett par veckor gammal är dock oförståeligt…

**Då jag inte hört ett knyst av er andra som deltagit i diskussionen, eller trådskaparen själv, så tog jag för säkerhets skull bort bilden från första inlägget. Jag skulle dock fortsättningsvis önska information om varifrån bilden kommer, och vems den egentligen är.
**
Bilden var med i våran tävling ( Månadens Tävling Augusti) för ett tags sedan. Under dom här dagarna så har jag letat efter bilden utan att hitta den. Men samma diskussion togs på Värdsajten ( http://vardsajten.ifokus.se/discussions/520b5010ce12c467c6000291-tagit-bild-sjalv-eller-tagit-nagon-annans-bild?participating-2 ) Så du kan kolla in där och så ska jag fortsätta leta efter bilden.

ErikP, det fanns en Månatstävling Augusti 2013, som inte längre syns på sajten. Om du har dolt den, så kan du plocka fram den, men eftersom det är den enda tävling som verkar ha funnits på den sajten så ligger bilden troligen där. Om du gör tråden synlig igen, så kan vi se den.
#16 Men problemet är att jag inte hittar den. Jag vet att vi endast har haft en tävling på Bortskänkes och att jag har dolt tråden. Men jag hottar inte den.
#17 Du hittar igen den under borttagna inlägg, den borde finnas där.
Hittade den men får inte upp bilderna som ligger i tråden