Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kritik - Medel

(m) Kanin

2017-07-17 21:30 #0 av: Galenidjur

Tar gärna emot lite kritik på den här bilden :) 

StjärnorMedarbetare på jattekanin.ifokusStjärnor
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2017-08-18 15:54 #1 av: Galenidjur

putt.

Ingen som hade nått att säga om den här, haha?  Skrattar

Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Anmäl
2017-08-19 18:24 #2 av: One.Gibbis

Tycker bilden är rätt mörk, i det stora hela. Använder du blixt? Får en sådan känsla av bilden nämligen. Jag brukar inte använda blixt (mest pga att den på min kamera är urusel, och jag orkar inte leta efter en annan), utan föredrar naturligt ljus.

Hade gärna sett kaninen framifrån också, kanske mer underifrån? Sorry, är nog inte den bästa på kritik egentligen, men färgerna (trots att de är mörka) verkar gå ihop bra i alla fall. Är nog ljuset som ställer till det mest, tror jag. Ofta blir det så inne, ifall man tar kort på te.x kvällen när det inte finns mycket ljus. Det du kan göra är att tända lite lampor, gärna justerbara. Du kan också prova att fotografera ute!Glad

Anmäl
2017-08-20 12:09 #3 av: Galenidjur

#2 jo jag använder alltid blixt, annars blir bilderna bara suddiga. Tack för tipsen :) 

Anmäl
2017-08-20 15:57 #4 av: 134643

#3 Jag tycker absolut att du kan experimentera lite med att fota utan blixt. Det absolut enklaste är att fota i dagsljus, du kanske har något fönster du kan fota bredvid? Det brukar ge riktigt bra ljus. Det borde inte vara något problem med att det blir suddigt, se till att ha en kort (höga siffror) slutartid bara.

Söt kanin i alla fall!

She needed a hero, so that's what she became. Medarbetare på tonåringarSkrattar
http://letsflyawaytowonderland.tumblr.com/ - Woop woop Regnbåge

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.