Annons:
Etikettövrigt
Läst 794 ggr
queenlinnea
2017-07-06 21:45

Plötsligt sämre upplösning

Hej! Nu är jag så desperat att jag väljer att göra ett inlägg här för att se om någon kan hjälpa mig. Jag har under en längre tid använt mig av Google Drive för att överföra bilder från datorn till mobilen, jag fotar med en Canon 80D med b.la. 24mm objektiv som ger skarpa och fina bilder. Nu till saken, plötsligt har bilderna efter överföringen tappat Upplösning och jag kan inte för mitt liv förstå varför. Dels för att det har fungerat så bra innan och jag har inte ändrat något varken i kameran, mobilen eller på datorn. Jag har testat att maila mig själv bilderna samt använda DropBox, inget fungerar. Är det någon vänlig själ härinne som kan tänkas veta varför detta uppstår? Vänligen, Linnéa

Annons:
JazzBass
2017-07-07 12:47
#1

För det första bör du granska bildernas storlek där de ligger i google drive. Är filerna små där? Bilderna från din kamera borde vara flera megabyte per styck (gissar på 5-15 MB), så om de snarare är några tiotals eller hundratals kilobyte per styck har det hänt nåt vid uppladdningen till google drive.  Är de normalstora är det nåt kring hanteringen av bilderna i din telefon som gått snett.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Upp till toppen
Annons: