Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1321 ggr
molam
6/6/17, 11:16 AM

(H) Hamster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej,jag vill ha HÅRD nybörjarteknik på dessa bilder, har tidigare velat samma sak och fick då hör att jag skulle ha en stark lampa när jag knäppte kort, vilket jag hade denna gång… men det är ändå lite samma :p Så nu vill jag har Ny kritik, lika hård fast för nybörjare vad jag kan höra bättre Etc

Han är en Långhårig Offwhite guldhamster därför han kanske ser lite "Smutsig" ut, men han ska se ut så :p

Ligger även ute på  Djurfoto, men det verkar vara svårare att få svar där än här.

Bild #1

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
6/6/17, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild #2

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
6/6/17, 11:18 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Bild #3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

JazzBass
6/6/17, 11:44 AM
#3

Men oj vad gulliga! 😍Gillar speciellt första och andra bilden - första för att uttrycket är så härligt levande och teatraliskt, och andra för att han (?) tittar så fint rakt in i kameran med sina mörka ögon och förvånad min. Vad gäller ljuset och bildernas kvalitet i övrigt så är de otroligt mycket bättre nu än vad jag minns från de förra bilderna. Bakgrunden kanske är lite väl mörk på första och sista, men det är en smaksak som inte stör mig alls då det ändå är snyggt och ljuset ligger fint på hamstern i alla bilder. Egentligen överraskar det mig lite att jag gillar ljuset så pass mycket som jag gör här, då jag normalt vill ha lite mer kontraster mellan ljus och skuggor på huvudmotivet, men snyggt är det i alla fall. Bildkompositionen är också bra på de två första, mindre bra på sista då hamstern är så nära kanten han tittar ut genom, så att säga. 

Jättefint fotat! 👍

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

molam
6/6/17, 11:55 AM
#4

#3 Tack! jaaa jag är också första och andra bilden bäst.  Den tredje bilden tror jag mest att jag gillar, för att jag är så otroligt förälskad i hans ögon, så i den bilden är det mest det jag ser xD men nu ser jag liksom Helheten i bilden ^^ Jag tönkte att en mörk bakgrund skulle vara bäst med en Såpass ljus hamster, men det kanske skulle vara bättre med en Grå bakgrund istället för Kolsvart?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: