Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Bildhantering

Hjälp att förbättra kvalite

2017-05-22 10:29 #0 av: Jamie+Engla

Jag skulle behöva hjälp att förbättra pixlarna på denna bilden, den ska användas till ett studentplakat och måste tydligen vara minst 500 x 500. Någon som skulle kunna hjälpa till?

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Anmäl
2017-05-22 10:43 #1 av: VSK

Har provat lite lätt. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-22 14:22 #2 av: JazzBass

Har du inte originalbilden? Att trycka upp en sån där liten bild på ett plakat låter tyvärr lite väl optimistiskt. 500 pixlar på ena sidan räcker ingenstans. Skulle själv inte vilja trycka ett plakat med mindre än typ 100 pixlar per tum i originalfilen, så om plakatet är 50cm brett, alltså 20 tum, behövs minst 100x20=2000 pixlar.  Då ser inte bilden bra ut på nära håll men okej kanske en meter bort och längre. 

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2017-05-22 15:27 #3 av: VSK

Får bli ett väldans litet plakat. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-22 17:06 #4 av: fotografen.ville

Lekte med bilden.

Anmäl
2017-05-24 15:47 #5 av: Jamie+Engla

Tyvärr försvann originalet i en brand och detta är en uppladdning jag gjorde under tiden den datorn fanns.
Får se hur jag kan göra

Tack alla för er hjälp

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Anmäl
2017-05-24 17:40 #6 av: JazzBass

Ok, jag beklagar. Förstås är inte bildkvaliteten här det viktigaste, utan innehållet, och bilden kommer se ok ut på längre håll oavsett. :-)

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.