Annons:
Etikettkritik-hård
Läst 1127 ggr
Moalinn
2017-05-17 22:31

(H) Spindelnät

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har blivit så dålig på att få åsikter om bilderna jag tar och känner att det får bli en ändring på detta. Jag vet vad jag gör (för det mesta) men det är sällan jag vet om det jag skapat faktiskt är bra. Hör ofta gott om mina bilder och det värmer alltid men saknar det där när man får tänka efter, om man kunde gjort något bättre (vad och hur) men också såklart vad som är bra. Hoppas ni har något att komma med iallafall! 😃

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Annons:
JazzBass
2017-05-18 11:39
#1

Jag gillar bilden, men har lite svårt att sätta fingret på vad det är i den som jag attraheras av. Kompositionen känns bra även om den inte är speciellt regelbunden eller "korrekt" i traditionell bemärkelse. Men mina ögon tycker om att låta blicken vandra omkring på de olika delarna av bilden ändå, och den känns harmonisk och fräsch. Gråskalan funkar fint. 

Har du provat vara med i naturfototävlingar nån gång? Det ordnas ju massvis med sådana här i Norden. Jag har ofta funderat på hur bra mina bilder är, och samtidigt som jag har fått en hel del positiv kritik så har framgångarna till största delen uteblivit. Inte bara på tävlingar utan även på tävlingsinriktade sajter som 500px, som jag tröttnade snabbt på. Det klassar väl mig som en medelmåtta, och är väl helt nöjd med det också. 😛 Är du med på några andra fotoforum, t.ex. fotosidan och flickr? Är man aktiv själv får man ju oftast mer feedback och kritik än annars.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Moalinn
2017-05-18 19:48
#2

Tack JazzBass! 😃

Har väl varit med i någon tävling någon gång men det var längesedan nu, kanske borde se om man har någon lycka inom det. Är inte med i några andra forum alls men har funderat på fotosidan så får kolla lite närmare på det. Kan hända att jag själv blivit oaktiv på grund av oaktiviteten som blivit på iFokus det senaste.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Upp till toppen
Annons: