Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 861 ggr
Mixxie
5/16/17, 9:00 AM

Kamerahus

Har en canon 550D nu men skulle vela kolla på möjligheter till att uppdatera den! Vad för kamerahus skulle ni rekommendera? Eller lönar det sig att uppdatera? Har det billigaste 70-200 objektivet samt 15-85 och 50 f 1.8.

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Annons:
Martin
5/16/17, 12:00 PM
#1

Det finns många möjligheter till att uppgradera den (om du menar att köpa något nytt som skulle kunna anses vara bättre).

Om det lönar sig? Beror på vad du är ute efter och vad det innebär för dig med "lönar sig".

Vad skulle du vilja få ut av en uppgradering? Svaren på den frågan är nog de svar som bäst kan avgöra om det finns en anledning att göra det eller inte.

mvh Martin

JazzBass
5/16/17, 12:44 PM
#2

Det beror på vad du ser för begränsningar med din nuvarande kamera, om det är värt att uppgradera eller inte (uppdatera = installera ny programvara). 

Nyare kameror presterar säkerligen bättre på höga isotal, så om du ofta behöver det är det sannolikt bra att byta, inte minst om du tjänar pengar på ditt fotograferande. Mer avancerade modeller har mer sofistikerad autofokus, bättre sökare och mer inställningsmöjligheter, så om detta är nåt du känner du behöver så är det sannolikt vettigt att byta om du tycker skillnaderna är värda det du hamnar att punga ut för bytet.  Har du däremot inte helt koll på vad du vinner på ett nytt hus känns det kanske mindre motiverat att byta.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Mixxie
5/16/17, 10:02 PM
#3

Jag undrar om det går att få bättre bildkvalite eller om det helt och hållet hänger på objektivet? Fotograferar mest som hobby men skulle vara kul att utveckla det till något mer i framtiden. Vad för modeller skulle ni rekommendera? har varit oaktiv innom foto i flera år nu och har ingen koll 😂

Besök min blogg! :) 

http://sporthund.blogg.se/

Martin
5/23/17, 8:46 AM
#4

Det går absoluta att köpa en kamera med bättre bildkvalitet än Canons 550, även om den inte är dålig så har den några år på nacken och tekniken har gått framåt.

Men det handlar också om vad du är beredd att betala. Det kanske kan ge dig mer med ett nytt objektiv än med ett kamerahus.

mvh Martin

Upp till toppen
Annons: