Annons:
Etikettadobe-photoshop-lightroom-elements
Läst 1314 ggr
NinaCC
5/2/17, 7:24 PM

Redigera bort skugga

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är med i leken "platespotting", vilket innebär att man "samlar" på regnr från personbilar från 001-999. Låter dåraktigt, jag vet ;)

Nu ikväll så hittade jag bil nr 011 och skyndade mig att fota innan batteriet på telefonen skulle ge upp. Blev inte riktigt nöjd med fotot, då jag vill att de ska se ut på ett visst sätt när jag sedan laddar upp fotot för andra plataspotters.

Det första problemet ät skuggan. Finns det möjlighet att redigera bort den? Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig? Jag själv är ingen stjärna på bildredigering.

Och går det också ordna att det ser ut som att bilden är tagen lite mera framifrån, i höjd med regplåten - om ni förstår hur jag menar?

Supertacksam för hjälp :)

MVH / Platespottingnerd

Annons:
[VSK]
5/2/17, 11:14 PM
#1

Finns ingen i hela världen som kan redigera så att bilden ser ut att vara tagen framifrån i nivå med stötfångaren. Är totalt omöjligt såvida ingen ritar om bilden helt från scratch. 

Nyfiken på varför skuggan inte får vara med i er lek.

NinaCC
5/3/17, 6:41 AM
#2

Skuggan får vara med i bild, men vore "snyggare" utan. Och totalt omöjligt tycker jag inte att det var att få bilden att se mer vinklad ut framifrån. Det lyckades jag med.

Upp till toppen
Annons: