Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Adobe Photoshop/Lightroom/Elements

Redigera bort skugga

2017-05-02 19:24 #0 av: NinaCC

Jag är med i leken "platespotting", vilket innebär att man "samlar" på regnr från personbilar från 001-999. Låter dåraktigt, jag vet ;)

Nu ikväll så hittade jag bil nr 011 och skyndade mig att fota innan batteriet på telefonen skulle ge upp. Blev inte riktigt nöjd med fotot, då jag vill att de ska se ut på ett visst sätt när jag sedan laddar upp fotot för andra plataspotters.

Det första problemet ät skuggan. Finns det möjlighet att redigera bort den? Finns det någon vänlig själ som vill hjälpa mig? Jag själv är ingen stjärna på bildredigering.

Och går det också ordna att det ser ut som att bilden är tagen lite mera framifrån, i höjd med regplåten - om ni förstår hur jag menar?

Supertacksam för hjälp :)

MVH / Platespottingnerd

Anmäl
2017-05-02 23:14 #1 av: VSK

Finns ingen i hela världen som kan redigera så att bilden ser ut att vara tagen framifrån i nivå med stötfångaren. Är totalt omöjligt såvida ingen ritar om bilden helt från scratch. 

Nyfiken på varför skuggan inte får vara med i er lek. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2017-05-03 06:41 #2 av: NinaCC

Skuggan får vara med i bild, men vore "snyggare" utan.

Och totalt omöjligt tycker jag inte att det var att få bilden att se mer vinklad ut framifrån. Det lyckades jag med.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.