Annons:
Etikettbildhantering
Läst 1211 ggr
Handsprit
1/20/17, 11:22 PM

Fel färg ur skrivaren.

Hej! Jag vet inte om det här är rätt ställe att fråga men rätta mig gärna då. Jag kan inte så mycket om skrivare men sen jag bytte bläck i min skrivare idag har den börjat skriva ut blått istället för svart och färgerna blir inte lika klara. Jag har gjort rengöring på skrivarhuvudet men det hjälpte inte. Är det någon som vet om jag kanske har råkat komma åt någon inställning eller har något annat tips för att fixa det här?

Annons:
[VSK]
1/20/17, 11:39 PM
#1

Kolla så du satt i patronerna rätt. Låter som du satt de fel.

Florrpan
1/22/17, 2:37 AM
#2

När du säger "rengjort skrivarhuvudena", menar du då att plocka lös dom och spola under kranen? För det enda skrivaren gör när de rengör skrivhuvudet är att skjuta i mer bläck.

Beroende på skrivare kan du ta lös hållaren där patronerna sitter, dvs hela skrivhuvudet, och sedan rengöra den så att allt bläck flödar fritt.

Jag gjorde själv detta i förrgår efter att skrivaren slutade skriva ut svart bläck, detta efter patronbyte. Troligen har det torkat ihop inne i skrivhuvudet.

Jalking
1/22/17, 12:10 PM
#3

Har du glömt att ta bort någon försegling på någon av de nya patronerna? Det brukar vara en tunn plast som ska rivas av, eller en liten bit aluminiumfolie på själva mynningen där bläcket ska ut.

[VSK]
1/22/17, 12:14 PM
#4

#3

Då skulle skrivaren säga att det inte finns nån patron i.

Handsprit
1/22/17, 12:20 PM
#5

#1 Nej, jag kollade men dom satt rätt. #2 Nej, det var någon inställning på skrivaren som gjorde rent dom själv. Det verkar inte som att hela skrivarhuvudet går att ta loss på min skrivare, räcker det att spola av patronerna tror du?

[VSK]
1/22/17, 12:33 PM
#6

#5

Att spola patronerna förstår jag inte hur det skulle kunna hjälpa. Spola med vad och hur? Har färg torkat i dina skrivarmunstycken och det inte går bort med skrivarens rengöring (Spruta färg genom skrivarmunstyckena) så är det bortmontering samt rengöring av skrivarmunstyckena med sprit som brukar gälla.

Pga detta strul som kan uppstå så har vissa tillverkare skrivarhuvuden monterade med bläckpatronerna. Givetvis blir det dyrare men man får alltid rena hela skrivarhuvuden vid varje patronbyte.

Jag har själv fått göra ovanstående procedur många ggr, men det är många år sedan.

Kör man med billigt piratbläck så kan det uppstå problem om man inte skriver ut lite då och då. Var rätt vanligt förr om åren. Idag kanske det inte är lika stort problem. 

Men om du nyss köpt nya patroner (original?) så bör du kunna få byta ut den felaktiga om det är fel på den. Du kan ju iaf höra dig för.

Annons:
Upp till toppen
Annons: