Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1691 ggr
Flingan07
2017-01-03 15:09

Kritik - Ros (M)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Skulle gärna vilja ha lite kritik på denna bilden. Har inte fotat jättemycket men tycker jag har rätt bra koll på inställningar m.m. nu. Försökte få en kall och lite ruskig känsla? Vad tycker ni?

Annons:
JazzBass
2017-01-03 22:15
#1

Lite speciell känsla i bilden, absolut. Gillar den överlag, färgerna är förstås lite onaturliga men det ser samtidigt lite "vintage" och artistiskt ut. Ssnyggt tycker jag. Kompositionen är också bra. Det jag har att anmärka på är att rosen ser lite inklippt och plastig ut. Vad gäller plastigheten så har det troligtvis att göra med att rosen överexponerats ganska mycket, vilket har gjort att rosens alla nyanser inte länge kunnat återges korrekt. Är själva rosen inklippt från nån annan bild? Får inte ihop att det är skärpa på bl.a. rosen och bladet snett under rosen till vänster, men inte på bladen under sjäva rosen.

En liten detalj ännu bara: Det är en liten röd grej i nedre vänstra hörnet som stjäl uppmärksamhet. Klona gärna bort den eller mörka ner den, så stör den mindre.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Veda
2017-01-04 08:02
#2

Jag skulle beskära bilden nertill så mycket att det "skarpa " grässtråt inte syns och möjligen litegrann till höger i bilden.

Flingan07
2017-01-04 10:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

#1 Tack för kritiken! Rosen är inte inklippt, anledningen till att den är skarp kanske är att jag haft lite för kort skärpedjup och att rosen lutar lite mot mig? Anledningen till varför rosens nyanser inte riktigt kommer fram kanske är att jag redigerat lite för hårt, jag skickar originalbilden så får du se hur den såg ut från början. Den där röda lilla grejen kan jag ju ta bort ja, haha😉

#2 Ja precis, det kan jag ju göra 🙂

Upp till toppen
Annons: