Annons:
Etikettövrigt
Läst 755 ggr
flowse96
12/30/16, 9:03 PM

Ska införskaffa en ny systemkamera

Ska införskaffa en ny systemkamera. Tänker spara 2711-3000kr i månaden fram till vår/sommar och letar nu efter en bra kamera med objektiv. Vill kunna fota i mörkare områden utan blixt så inte bilden blir jätte mörk Är intresserad att fota Landskap(även när det är mörkt) Djur Porträtt Sport och sånt. Gärna en kamera/ objektiv som är relativt enkel att fota med men så jag ändå får experimentera med ISO, slutartid, och sånt. Jag är inte så van att fota heller varav att jag vill ha en som passar nybörjare. Har haft en: Canon eos 70d (var helnöjd med den men sålde den tyvärr, däremot så var den svår) Nikon D3200 (min första kamera, fick aldrig till det när jag fotade i mörker) Canon, Nikon eller någon annan spelar ingen roll men den får inte vara allt för dyr. Kan köpa objektiv och hus för sig. Länka gärna till kameror ni kan tro passa mig! :)

Annons:
flowse96
12/30/16, 9:04 PM
#1

Kanske köper i vinter också. :)

[VSK]
12/30/16, 11:23 PM
#2

Nikon D500 när det gäller sport och snabba djur (objektivet måste helst ha snabb AF för att du skall ha nytta av den snabba AF kamerahuset har). För landskap funkar väl den oxå, men den har ju inte lika många pixlar som de andra vanliga kamerorna, men antagligen så är det inget som märks nämnvärt.

Tyvärr så är ju det kamerahuset rätt dyrt, men sparar du tre papp i månaden till sommaren så har du till kamerahuset. Sen var det ju det där med objektiv. 

https://www.cyberphoto.se/info.php?article=nid500

Upp till toppen
Annons: