Annons:
Etikettmisslyckade-bilder
Läst 2149 ggr
Tobbe_490
11/30/16, 11:00 AM

Dålig bildkvalitet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är amatör och fotat en hel del genom åren. Ganska nyligen skaffade jag mig en ny kamera, Canon G7X och har fotat en hel med den. Häromdagen var jag vid NK och tog bilder på Renata Chlumska. Jag är mycket missnöjd med kvaliteten på bilderna (se exempel). Vad är det för fel? Visserligen var ljuset dåligt och det snöade men andra har tagit foton vid samma tillfälle med bra resultat. Är det kameran som inte räcker till eller är det jag som gör fel?

Annons:
Kameratrollet
11/30/16, 12:06 PM
#1

Exakt vad saknar du?
Jag ser inget brus när jag tittar i webbläsare och fokus sitter på henne. Pelarna går inåt, men du behöver ett tilt/shift-objektiv för att inte få fenomenet.

Florrpan
12/1/16, 6:24 PM
#2

Vart är kvalitén dålig? Vad är du missnöjd med? Vad jämför du emot?
Jag kan inte se att du skulle kunna göra kvalitén bättre rakt ur kameran. Testa efterbehandla den om du vill sätta mer skärpa på saker.

Taggeman
12/1/16, 6:35 PM
#3

#0 Har du skalat om bilden innan du la upp den här?
(Bildstorleken är 2000X1333)

Enligt spec så är högsta upplösningen  5472 x 3648 
https://www.cyberphoto.se/info.php?article=g7xpac

☀️🙂😃😛 😂🤪😎😇🎅😡 Medis på Fågelskådning 😟🥳🤔😴😈💣🌈✨🏆👍❤️🏅

………… 🦅 🦋 🐟 🐠 🐟 🦉 (^I^) 🦉 🐟 🐠 🐟 🦋 🦅

JazzBass
12/1/16, 9:25 PM
#4

Det där ser ju faktiskt riktigt bra ut. Inte ens i närheten av dålig kvalitet, om du frågar mig. Vad är det som du vill ha bättre? 🤔

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Martin
12/2/16, 6:22 PM
#5

Foton bredare än 660 pixlar skalas om av Ifojus. Jag vet inte om det innebär att det blir sämre kvalitet men jag skulle kunna tänka mig att det blir bättre att själv lägga upp ett foto i rätt storlek.

mvh Martin

Taggeman
12/2/16, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Den här bilden är ganska stor 2 MB,
Den blir uppladdad som 5000X5136
Det går att lägga upp stora bilder här.