Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Redigera mina bilder

Hjälp att redigera bort skuggor.

2016-11-25 11:50 #0 av: Tonyjohansson

Hej!

Lyckades få ett kort på min 5-åring som jag blev nöjd med. Förutom skuggorna! Han hatar verkligen att sitta framför kameran, så jag kommer nog inte att få honom framför kameran igen det här året..

Kortet ska vi ha till släkt som julklapp. Skulle verkligen uppskatta om någon skulle kunna hjälpa mig. Ni får fixa kortet fritt som ni vill, så det blir så bra som möjligt. Vill ni ha kortet mailat, så är det bara att ni säger till. Orginal kortet är nästan 4mb stort, vet ej hur kvaliten blir via den här sidan, Ska skriva ut det sedan i A4 storlek.

Tack så mycket i förhand!

Anmäl
2016-11-25 11:51 #1 av: Tonyjohansson

Max 5 år.

Anmäl
2016-11-25 13:15 #2 av: JazzBass

Testade lite. Har inget bra program till hands för tillfället, endast gratisprogrammet paint.net, men ganska ok blev det tycker jag. Tog i misstag bort en lock för mycket ur håret, och fick inte tillbaka den då programmet inte stöder lagermasker, men det kanske inte är hela världen. 

Ser att skuggan på högra sidan av ansiktet blev lite ojämn, men sånt kan du kanske finslipa på med klonstämpeln i exempelvis nämnda program. Använd en ganska stor mjuk pensel (radie ca 100 och hårdhet 0) så borde det bli bra.

PS. Flyttade inlägget till en mer passande kategori. DS.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2016-11-26 23:01 #3 av: Florrpan

Körde den först genom Lightroom för att fixa ljussättningen och skärpan, vidare till Photoshop för att ta bort skuggan. La in lite vinjetting runt bilden för mer inramande effekt.

ladda ner: http://fredrikw.se/downloads/bilder/max-Edit.jpg

Anmäl
2016-12-03 17:20 #4 av: Tonyjohansson

Super tack för hjälpen allihopa!! Och god jul på er!

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.