Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 861 ggr
missmoe
2016-11-22 17:08

backpackervänligt stativ

Hej!

Jag är en nybörjare inom foto och ska snart ut och resa. Det blir en 6 månaders lång backpack, och vill såklart utvecklas så mycket som möjligt som fotograf under tiden. Jag vill ha med mig ett stativ så att jag kan leka med olika landskapsbilder, och behöver ett som inte tar mycket plats i min resväska.

Har ni tips på prisvärda stativ som tar lite plats i en ryggsäck (min är 65l) ?

Annons:
MagArne
2016-11-23 09:01
#1

Vad ska du ha för kamera och eventuella objektiv med dig?

ru4real
2016-11-23 15:59
#2

Tror det blir en dålig kompromiss prisvärt och kompakt brukar inte funka tillsammans. Men kolla på ngt enbensstativ i kolfiber. Kolfiber brukar dock inte vara jättebilligt. Och de små är sällan speciellt bra.

Jalking
2016-11-23 23:46
#3

Har du inte jättehöga krav på ett superstabilt stativ kan en Gorillapod vara rätt. Se till att köpa en som passar din typ av kamera och undvik billiga kopior.
En bönpåse vara ett vettigt alternativ. Det brukar nästan alltid finnas något att ställa kameran och bönpåsen på.  De finns att köpa färdiga fina med stativgänga och allt, annars tillverkar man på plats av en plast- eller tygpåse som fylls med t.ex. torkade bönor. Stativgängan tycker jag inte är viktig, det går alltid att få kameran att ligga stadigt utan.

Upp till toppen
Annons: