Annons:
Etikettövrigt
Läst 1687 ggr
hydman
2016-11-20 12:56

Modellfoto

Oklart om modellfotosidan är helt stendöd. Men det verkar nästan så. Någon som vet?

Annons:
vendelay
2016-11-20 22:27
#1

Sajtvärden är aktiv, om än inte på sajten Modellfoto. Skicka ett PM och fråga!

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

JazzBass
2016-11-20 22:34
#2

Det verkar ha varit väldigt låg aktivitet där en längre tid redan. Vill du diskutera modellfoto är du förstås välkommen posta inlägg om det här också, då också den här sidan skulle behöva få en liten aktivitetsboost. Den har sjunkit ganska mycket de senaste åren av olika skäl, men ännu lever den i alla fall. 🙂

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

leemland
2016-11-23 21:16
#3

Ja modellfoto är mer eller mindre död nu. Känner att jag inte har kunskapen att driva den och tyvärr så fick medarbetaren/ han som startade sajten en stroke tidigare i år. 

Skulle någon vilja ta över är som värd är de  självklart välkomna att göra det. 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

hydman
2016-11-24 08:11
#4

Nja, jag är inte intresserad. Jag förstår egentligen inte poängen med att dela upp foto i fler forum. Istället för att få 1 som funkar OK så får man nu flera som funkar mindre bra.

leemland
2016-11-24 12:19
#5

De var bara en allmän uppmuntran om någon vill ta över . (om du kände dig "tvingad" eller så) 

Som sagt var det ju en annan som startade sajten, och om jag förstått de rätt så verkar det som om han jobbat med modellfoto.  Och han ville lyfta fram de då han såg det som ett stort ämne. (tror jag iaf)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

hydman
2016-12-18 13:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Postar några modellplåtar. Modellen heter Julia Yaroshenko. 

Har inte jobbat i studio så länge men tycker det är ett mycket intressant område. Lite synd att det inte går att få fart på detta.

Annons:
hydman
2016-12-19 07:17
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Har som sagt inte jättestor erfarenhet. Men man måste ändå dra slutsatsen att saker och ting blir lättare med en modell som vet vad den gör.

Martin
2016-12-25 08:11
#8

Har inte ngn erfarenhet alls på området men har i alla fall köpt min första externa blixt för att få lite fart på det. Men blir väl inte studio utan mer lite hemmafixeri, inga bakgrunder osv (i nuläget i alla fall) så får vi se om vi får smak för det och vidareutvecklar det vartefter.

Två bra foton med stämning och bra kontakt tycker jag. Antingen vet du eller modellen eller rent av ni båda vad ni sysslar med. Men jag kan mycket väl tänka mig att det blir enklare med en modell som vet vad han eller hon vill och som själv kan vara med och ge förslag och tips.

Hur har du ljussatt?

mvh Martin

hydman
2017-01-07 17:59
#9

Jo, modellen vet i alla fall var hon pysslar med. Bilderna är från en workshop med Joakim Karlsson. 

Stor octa tv och lite fyllnad ovanifrån + bakgrund.

hydman
2017-01-07 18:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Det är alltid kul och utvecklande med utrustning. Skapar ju givetvis möjligheter i sig. Ett av "problemen" med studioutrustning (i mitt fall) är att de tar plats och eftersom jag inte har någon fast studio eller liknande blir det alltid lite jobb att dra upp och ned. Möjligen är detta ett av mina framtida projekt, att skapa studio. 

Nu är det ju förvisso inget måste att jobba med blixtljus för modellfoto. Postar ett par bilder tagna i naturligt ljus. Därmed inte menat att dessa är optimala exempel på något sätt.

hydman
2017-01-07 18:04
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

och en andra.

Upp till toppen
Annons: