Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Adobe Photoshop/Lightroom/Elements

Photoshop - Spara som PDF

2016-10-14 16:35 #0 av: Moalinn

Jo men hur sparar man som PDF i Photoshop? Förstår ju att det är formatet photoshop PDF som ska användas, jag kommer till någon "meny" där jag väljer olika inställningar och trycker sen på spara. Sen står det "Går inte att spara som *namnet på filen* därför att ett programfel uppstod". Och vad kan jag göra åt detta tänker jag då? Någon som har någon koll? Photoshop CC.

Mvh Moalinn. | moalinnahlstrom.blogg.se
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-10-14 20:42 #1 av: JazzBass

Jag har bara elements så jag kan inte testa tror jag, men borde man inte göra pdf:ar främst via exportfunktionen?

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Anmäl
2016-10-14 22:27 #2 av: Moalinn

#1 Precis min tanke också men pdf finns inte som alternativ när man exporterar :((

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-10-14 22:30 #3 av: Moalinn

Grejen är att jag gjort en affisch (förbjudet, jag vet... men är fattig) som ska skickas till de som ska skriva ut och de vill ha en pdf. I indesign exporterar man ju, så är lite vilsen på vad jag ska göra. 

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-10-15 10:47 #4 av: perk

Kan det vara någon skillnad att spara en vanlig jpeg bild som pdf? För det fungerar utan problem för mig i Ps CCFunderar

Anmäl
2016-10-15 12:13 #5 av: VSK
gripen-buss.pdf

Jag har oxå sparat som pdf i PS utan problem. 

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-15 15:59 #6 av: Moalinn

Försvinner inte kvalitén om jag sparar affischen som jpeg, öppnar och sparar som pdf?

Medarbetare på Djurfoto

Anmäl
2016-10-15 16:55 #7 av: VSK

Oj, nu kollade jag inte så där supernoga, men om du sparar i tex jpeg2000 så kunde man göra det utan att kvaliteten blir sämre vill jag minnas. I vanlig jpeg så så kunda man välja de vanliga låg, normal och hög kvalitet. 

Om du inte får till det (din PS kraschade) så be nån annan med PS att hjälpa dig. 

Jag har version 2015.5.1

33 titlar20 SM-Guld, 7 World Cup, 5 Europacupen & 1 Svenska Cupen. Gillar du att fota eller att kolla på foton, kika än här. Gillar du allt med sport, kika in sidan. Intresserad av det rymden har att erbjuda? Tryck här

Anmäl
2016-10-16 18:26 #8 av: Veda

#3 Varför förbjudet att göra en affisch?

Jag kollade och jag har "spara som" photoshop pdf i CC. Funkar inte det?

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.