Annons:
Etikettkameror-objektiv-och-annan-utrustning
Läst 829 ggr
Cheapo
2016-08-20 22:23

Problem med canon eos m!

Hej!

Jag har sedan två år tillbaka en canon eos m som jag är mycket nöjd med. Har bara använt den till att fota tidigare, men skulle filma för ett tag sedan och upptäckte då att det bara går att filma runt 10 sekunder i taget??, och sedan står det på displayen att "videoinspelningen har stoppats atuomatiskt". Har försökt gå in på settings men hittar ingenstans vart man skulle kunna ändra detta? Någon som vet hur man kan lösa det?

Annons:
[VSK]
2016-08-20 22:39
#1

Gissar på för slött minneskort/fragmenterat minneskort. Prova formatera minneskortet utifall du inte brukar göra det. Har du bilder kvar på minneskortet bör du spara de före formatering (utifall du inte känner till detta).

Skulle inte detta med formatering hjälpa så prova ett annat minneskort som är snabbt. Kanske du har nån kompis som har minneskort du kan låna och testa med. 

Har du kollat om du har senaste mjukvaran i kameran? Har du aldrig uppdaterat kameran så antar jag det finns nyare mjukvara som löser problemet om inte felet ligger på minneskortet (trasigt/fragmenterat/inkompatibelt för full prestanda).

Cheapo
2016-08-20 23:03
#2

Formaterat har jag gjort, och jag har senaste mjukvaran, så då verka det som att det är minneskortet som är för slött. Har just nu SDHC 8GB, men får kika om jag känner någon som har ett annat jag kan prova. Tack för hjälpen!

Kameratrollet
2016-08-20 23:42
#3

EOS M – 40MB/s. Inte för videohastighet utan när man fotograferar är det vad kameran klarar.

[VSK]
2016-08-20 23:42
#4

Storleken som du nämner spelar ingen roll, utan det är hastigheten som är det viktiga. Det finns tråd här på sajten som länkar till tester på minneskort. Sök och du finner.

Upp till toppen
Annons: