Annons:
Etikettövrigt
Läst 942 ggr
[candyisgood]
2016-06-30 04:03

Visa upp sina bilder, men var? + fixa typsnitt

Hej, jag har ett stort intresse för att fota och har alltid haft jag fotar allt möjligt jag ser ute på promenader tycker extra mycket om att fota djur vilket förenklas av att jag är hundägare, jag fotar dock bara för att det är en hobby och jag tycker själv mina bilder är helt okej och jag utvecklas men vill få mer feedback och att någon ska få se det jag fotar oavsett vad dem sen tycker.  Så vart kan man visa sina bilder? vill inte skaffa en egen  facebooksida med bilderna och vill inte överdriva med bilder på min egen facebook, vad fler forum finns det? kan en blogg eller en instagram vara något, hur gör ni själva? och sen ser jag många som skriver sina namn på sina bilder med snygga skrivstilar vart får ni tag i typsnitten?

Tack för tips :)

Annons:
Cindy-
2016-06-30 13:53
#1

Det finns ju massor med olika fotogrupper på Facebook som du kan gå med i.

När det gäller typsnitt så är det ju bara att du googlar. Det finns många fina typsnitt som man får ladda ner gratis.

Dafont är en av många sidor du kan ladda ner från

Florrpan
2016-06-30 14:34
#2

Deviantart brukade jag använda mycket. Gå med i fotogrupper där och visa upp mm. Instagram fungerar också, men man blir begränsad med små bilder tyvärr. Att starta en egen blogg/hemsida är också ett alternativ, men du kommer kanske inte få lika mycket uppmärksamhet som på sociala medier.

Använder du Photoshop eller Lightroom för dina bilder? Google Fonts finns, där kan du ladda ner bilderna till din dator om du vill. Har du Photoshop kan du alltid använda https://fontea.madebysource.com/

JazzBass
2016-06-30 18:10
#3

Flickr är bra. Finns oändligt med grupper för olika inriktningar, även kritikgrupper. I praktiken får man ladda upp nästan oändligt med bilder också, då 1 TB utrymme räcker riktigt långt.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

Rosino
2016-07-10 10:36
#4

Flickr, 500px, Eyeem

Upp till toppen
Annons: