Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Allmän diskussion kring fotografering

Vilket objektiv hade ni valt?

2016-06-22 02:11 #0 av: rebz

Kollat in dessa två objektiv och har svårt att skilja de åt. De har båda sina fördelar och nackdelar. Hur resonerar ni, vilket hade ni valt/varför?
De jag talar om är:
Canon EF 24-105mm, f/3,5.5,6 IS STM
Tamron SP AF 28-75mm F/2,8 XR Di LD Aspherical [IF] Macro

Anmäl
2016-06-22 09:18 #1 av: MagArne

Vad ska du fotografera och vilket kamerahus har du?

Anmäl
2016-06-22 14:03 #2 av: ru4real

Jag hade tagit den med största bländare, ljus är för mig viktigare än den lilla brännvidden man får.

Anmäl
2016-06-22 19:04 #3 av: rebz

#1 Har Canon 7D MkII kamerahus. Jag fotar allt. Har just nu: 10-18mm, 24mm, 50mm, 50-200mm, 70-300mm samt 18-55mm kitobjektiv. Mitt 50-200 samt kitobjektivet använder jag inte alls längre. Så vill ha ett bra objektiv som kan fota det mesta, ge mig hyfsat skarpa bilder och som ligger någonstans mellan 20-100mm.

#2 Ok det är precis det andra jag frågat också har sagt. Så jag får nog gå på det. Man får ju inte extremt mycket mer brännvidd med Canons och det gör inte mig så mycket att ha lite mindre än så.

Anmäl
2016-06-24 20:51 #4 av: SirKnasen

Sigma 17-70/2,8-4,0 DC OS HSM Contemporary Macro for Canon ?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1908260

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.