Annons:
Etikettkritik-nybörjare
Läst 1674 ggr
[SweetSunday]
6/16/16, 12:12 PM

(N) Redigerad bild

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tycker ni om denna bild? Jag har tagit bort ett grimskaft och lagt till en svart bakgrund, finns det något jag kan förbättra? Hur fixar man så att pälsen på hästen blir bättre där man tagit bort grimskaftet?

Annons:
Inkanyezi
6/16/16, 12:25 PM
#1

Det brukar finnas två typer av verktyg för att fixa pälsen, där det ena är kloningsstämpel och det andra läkning (plåsterlapp). De fungerar egentligen mer eller mindre på samma sätt, men plåsterlappen är ofta lättare att hantera.

I din bild finns en iögonenfallande sak till, som jag reagerade på innan jag såg spåret av kloning i pälsen efter grimskaftet. Den hackamore som hästen bär ser ut att ha suttit knuten mot grimskaftet, och en del av grimskaftet är kvar där. Öglorna ser också smalare ut än de skulle vara om inget tyngde dem.

Jag vet inte vad du har för mjukvara, men om den har "plåster", kan du prova att använda det verktyget med olika mjukhet på penseln, för att slippa de skarpa kanterna som har bildats här och för att få bättre passning av nyansen.

Om du använder kloningsstämpeln gäller samma sak, mjuk pensel, men det blir lite svårare att hitta rätt nyans.

[SweetSunday]
7/4/16, 9:29 AM
#2

Tack för tips! Använder Gimp men funderar på att skaffa photoshop istället, så där finns det säkert bättre verktyg :)

[SweetSunday]
7/4/16, 9:29 AM
#3
Upp till toppen
Annons: