Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (4) Senaste inläggen

Allmän diskussion kring fotografering A-B-C, alla misslyckade bilder Adobe Photoshop/Lightroom/Elements Bildanalys Bildhantering Om sajten Foto iFokus, kritik & förslag Foto iFokus fototävlingar & fotolekar Fotografera Art & abstract, fyrverkerier Ej kritik Fotografera arkitektur och gatufoto. Ej kritik Fotografera fordon och sport. Ej kritik Fotografera landskap & natur. Ej kritik Fotografera makro & stillbilder. Ej kritik Fotografera mat - Ej kritik Fotografera människor. Ej kritik Fotografera vilda djur & husdjur. Ej kritik Kameror, objektiv och annan utrustning Kritik - Hård Kritik - Medel Kritik - Nybörjare Kurser & Utbildningar - Bildtema & Fototeknik Läsvärt Mjukvara Mobiltelefoner - fotorelaterat OT - Off Topic Okategoriserade bilder Ej kritik Pinhole- och Toycamera Redigera mina bilder Säljes, köpes eller bytes Webbplatser Övrigt
Kameror, objektiv och annan utrustning

Hårddisk

2016-06-13 12:24 #0 av: jenniferisis

Hej. jag ska köpa en hårddisk som jag ska förvara bilder i och jag har kommit fram till 2 olika hårddiskar av olika märken men då till mina frågor

Vilken av dem är av bäst kvalitet och kommer hålla i längden?

Vilken av dessa 2 hade du/ni köpt?

Eller rekommenderar ni något annat märke?  (Men måste dock finnas på elgiganten då jag har presentkort där)

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-ssd-och-nas-natverkslagring/SG1TBEXPBLKV2/seagate-expansion-portable-harddisk-1-tb#tab-more-info

http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/harddisk-ssd-och-nas-natverkslagring/WD1TBMOELE/wd-my-elements-extern-harddisk-1-tb-svart#tab-more-info

Tack på förhand (kommer kanske på fler frågor snart)

Anmäl
2016-06-13 13:11 #1 av: Inkanyezi

Det är inte någon markant kvalitetsskillnad mellan olika produkter i den här kategorin, och båda diskarna du pekar på har tillverkarens märke. Det gäller också Toshiba och Samsung och möjligen någon mer. Den enda som avviker från mönstret är LaCie, som inte tillverkar hårddiskar utan är en tredjepartsaktör.

Så ta vilken som. Har du otur kommer den att ge upp, och har du tur, vilket är vanligare, kommer den att hålla mycket länge.

Men förr eller senare tar en hårddisk slut, så du bör ha din backupp på mer än ett ställe, så att du har dina filer kvar när hårddisken till slut ger upp.

Anmäl
2016-06-13 14:13 #2 av: jenniferisis

Tack :-)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.