Annons:
Etikettkritik-medel
Läst 1900 ggr
skogsmurmeldjur
2016-04-28 21:40

(M) Kattungar och hjärtan

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Blev inspirerad av Mysisa och ville också testa att göra lite hjärtformad bokeh! Tyckte att dessa var roligast som ett set. Känner att de kanske är aningen mörka dock?

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Annons:
skogsmurmeldjur
2016-04-28 21:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vår andra katt var inte så intresserad av att bli fotad utan ville hellre att jag skulle sluta och leka med henne istället

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Inkanyezi
2016-04-28 21:57
#2

Idén kan utvecklas. Jag tycker att det är en aning tråkigt att använda samma form på bokeh-filtret, när det egentligen bara är fantasin som sätter gränser för hur man kan göra. Jag tänker mig att man kanske skulle kunna visualisera Cheshire-katten i Alice i Underlandet, när man nu har en katt framför kameran, men lika gärna kunde man ju göra det med Alice.

skogsmurmeldjur
2016-04-28 22:06
#3

#2 Ja, jo, det är ju lite pinterest-vibbar över det hela, så det är klart att det är något som är gjort 10 000 gånger förut. Ville mest se hur tekniken fungerade och få lite cutsie bilder till katthemmet, haha. 

Förstår inte riktigt vad du menar med Alice i underlandet, du får gärna utveckla det?

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Inkanyezi
2016-04-28 22:47
#4

Om du söker bilder på cheshire cat kan du nog förstå bättre, och allra helst om du läser Alice i Underlandet.

skogsmurmeldjur
2016-04-28 22:56
#5

#4 Alltså jag förstår referensen, men jag förstår inte vad du menar med det i sammanhanget. Att du tycker att cheshires leende skulle ha passat bättre som bokeh? Det är nog lite överkurs för mina klippa-i-papper-kunskaper haha :P

Regnbåge Medarbetare på råttor ifokus Regnbåge

Inkanyezi
2016-04-28 23:02
#6

Jag tänkte mig främst ögonen, men man kan ju ta leendet också om man är en duktig klippare. Om man gör ögonen och grinet och sedan använder enbart en ljuspunkt, kan man få kattens ögon och leende att sväva i bilden. Med vita tänder och betydligt större leende än ögon kan man också lägga färg i ögonen, men det går ju också att göra med efterbehandling. Roligare att göra direkt, så att man inte behöver shoppa.

Men det är inte alldeles enkelt att klippa ut.

Om man tar bara ögonen kan man göra bara ett öga och ha två ljus.

Annons:
Upp till toppen
Annons: