Annons:
Etikettövrigt
Läst 1060 ggr
leemland
2016-04-07 19:43

Sju Nio Femtioelva

Ni fick jag säkert er uppmärksamhet 😉

Jag ska på en lite längre weekend resa i slutet av Maj och min kamera ska så klart med🙂 Men jag har problem om vilket objektiv jag ska ha med mig. Har det vanliga Kit-objektivet 18-55mm och sedan har jag ett 55-250mm. Samtidigt som jag vill ha med båda så vill jag inte ha det. 

Vi ska verkligen "turista" kolla byggnader, naturen och säkert en massa annat🤪 

Vilket objektiv ska jag ha med mig tycker ni`? 🙂

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Annons:
JazzBass
2016-04-07 22:45
#1

18-55.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

JazzBass
2016-04-07 22:58
#2

Kanske borde precisera lite…. Jag skulle inte kunna tänka mig enbart ett tele om jag ska fota lite allt möjligt. Absolut inte om jag vill fota några miljöbilder eller t.ex. inomhusbilder eller strandbilder. Till sånt behövs mer vidvinkel. Om det var djursafari skulle jag dock ha valt telet.

Medarbetare på foto, sång och matlust iFokus

leemland
2016-04-08 20:34
#3

#2 Tack för ditt svar! 
Jag tror det kommer bli en hel del stadsbilder och troligtvis inomhusbilder.  Möjligtvis lite naturbilder också men inte så mycket tror jag.  Då får det nog bli 18-55 bara så slipper väskan väga för mycket😛haha

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: