Annons:
Etikettövrigt
Läst 1301 ggr
Callas14
2/11/16, 11:27 AM

Porträttfoto

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag är ny på sajten och misstänker att den sett multum av inlägg med denna slående rubrik. Porträttfotografering är populärt men den form av fotografering som jag tycker kan vara den svåraste, samtidigt som fotografen får chans att styra över nästan alla variabler. Portätt kan bli platta, tråkiga och, ja… Helt underbara. 

Jag skulle vilja ha er inspiration - ge exempel på porträttbilder som ni tagit och gillar extra mycket samt varför ni tycker de är speciella!

Ni får också hemskt gärna kommentera på ett porträtt på ett av mina favoritmotiv! Hade ni gjort något annorlunda?

Annons:
Spectabile
2/11/16, 3:36 PM
#1

En alldeles fantastiskt tjusig bild på hunden.

[Majbot]
2/12/16, 12:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Oh det blir svårt, min ena hund är en mästare på att alltid ha öronen fram och öppna ögon så han är en perfekt modell 👍 Har många härliga bilder på honom så det är oerhört svårt att välja en favorit haha, men denna är iallafall en😃

Är själv en "sucker" för bokeh men känner även att denna bilden blev snäppet mer intressant än ett typiskt porträtt iom den gröna mossan som bryter av, magiska vinterlandet omkring som ger djup. Nyttjade även "rule of thirds" och placerade hans vänstra öga i ett av kryssen för att få ett dominant öga så att säga. Det enda negativa kan jag känna är att brunnen blev lite kapad 🤐

Callas14
2/12/16, 4:07 PM
#3

Det va en fantastiskt trevlig bild! Vilken fin hund med fin klädnad :) Jag uppskattar de mjuka kontrasterna i denna bild och jag tycker själv inte alls att det gör något att brunnslocket är kapat - brunnslocket känns inte som en del av motivet. Tack för att du delade med dig! Mycket inspirerande :)

Upp till toppen
Annons: